پرداخت 1.5 میلیارد دلار جریمه برای دستکاری قیمت بازار نفت کوره

جریمه برای دستکاری قیمت بازار نفت کوره

به گزارش بازار نفت، گلنکور 1.5 میلیارد دلار برای تسویه اتهامات فساد در ایالات متحده، بریتانیا و برزیل پرداخت می کند. در ایالات متحده، شرکت تجارت کالا و معدن بیش از 1 میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات مربوط به رشوه و دستکاری بازار پرداخت خواهد کرد، و در برزیل، 39.5 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات رشوه پرداخت خواهد کرد، در حالی که در بریتانیا، جریمه اتهامات رشوه هنوز مشخص نشده است. تعیین شود.

1.5 میلیارد دلار جریمه

گلنکور مجموعاً حدود 1.5 میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد کرد تا برخی اتهامات مربوط به رشوه و دستکاری بازار را که در ایالات متحده، بریتانیا و برزیل با آن روبرو بوده است، حل کند.

این شرکت مستقر در سوئیس که در تجارت کالا و معدن فعالیت دارد، این اتهامات را رد نکرد.

طبق مفاد قطعنامه های ایالات متحده، گلنکور 700.7 میلیون دلار جریمه برای رفع اتهامات رشوه و 485.6 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات دستکاری بازار توسط وزارت دادگستری (DOJ) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) پرداخت خواهد کرد.

در ایالات متحده، این شرکت متهم به نقض قانون اقدامات فساد خارجی (FCPA) و همچنین افراط در طرح دستکاری قیمت کالا شد.

موضوع FCPA

اتهامات مطرح شده در موضوع FCPA مربوط به یک طرح ده ساله توسط گلنکور و شرکت های تابعه آن است.

این گروه مستقر در سوئیس با اتهاماتی مبنی بر پرداخت و مخفی کردن پرداخت‌های فاسد و رشوه از طریق واسطه‌ها به نفع مقامات خارجی در کشورهای مختلف مواجه بود.

گلنکور به جرم دیگری مبنی بر شرکت در یک طرح چند ساله برای دستکاری قیمت نفت کوره در دو بندر تجاری شلوغ کشتیرانی در ایالات متحده اعتراف کرده بود.

پرونده رشوه خارجی

کنت پولیت جونیور، دستیار دادستان کل بخش جنایی وزارت دادگستری گفت: اعترافات گناهکار گلنکور نشان دهنده تعهد وزارتخانه به پاسخگویی به کسانی است که از طریق دستکاری بازارهای مالی ما و مشارکت در طرح های فاسد در سراسر جهان سود می برند.

در پرونده رشوه خارجی، Glencore International A.G و شرکت های تابعه آن به مدت بیش از یک دهه به واسطه های فاسد و مقامات خارجی در هفت کشور رشوه دادند. در طرح دستکاری قیمت کالا، Glencore با ایجاد ظاهر نادرست عرضه و تقاضا برای دستکاری قیمت نفت، اعتماد عمومی را تضعیف کرد.

در بریتانیا، گروه بازرگانی کالا به هفت فقره رشوه در رابطه با عملیات نفتی خود متهم شد، طبق گفته اداره تقلب جدی این کشور (SFO).

بیش از 25 میلیون دلار رشوه

به گفته SFO، عوامل و کارمندان گلنکور بیش از 25 میلیون دلار رشوه پرداخت کردند تا به نفت دسترسی ترجیحی این شرکت داشته باشند.

تحقیقات توسط SFO در سال 2019 آغاز شد و این شرکت نشان داد که به همه اتهامات خود اعتراف خواهد کرد. مجازات این امر پس از جلسه دادگاه تعیین می شود که در حال حاضر برای 21 ژوئن 2022 تعیین شده است.

در برزیل، این شرکت با پرداخت 39.5 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات مربوط به رشوه توسط دادستانی فدرال برزیل (MPF) موافقت کرد.

گلنکور گفت که تحقیقات در مورد این شرکت در سوئیس و هلند ادامه دارد.

گری ناگل، مدیر عامل گلنکور، گفت: ما تخلفات شناسایی شده در این تحقیقات را تایید می کنیم و با مقامات همکاری کرده ایم. این نوع رفتار در گلنکور جایی ندارد، و هیئت مدیره، تیم مدیریت و من کاملاً در مورد فرهنگ مورد نظر و تعهدمان برای بودن یک اپراتور مسئولیت پذیر و اخلاقی در هر کجا که کار می کنیم، کاملاً شفاف هستیم.

ما اقدامات قابل توجهی را برای ایجاد و اجرای یک برنامه اخلاقی و انطباق در سطح جهانی انجام داده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که کنترل های اصلی ما در هر گوشه ای از تجارت ما مستحکم و مؤثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *