شرکت نفت نروژی دارایی‌های Wintershall Dea را به قیمت 117.5 میلیون دلار خریداری می‌کند

شرکت نفت نروژی دارایی‌های Wintershall Dea

به گزارش بازار نفت، OKEA دارایی‌های Wintershall Dea را به قیمت 117.5 میلیون دلار خریداری می‌کند. OKEA 35.2 درصد بهره عملیاتی (WI) در واحد Brage، 6.4615 درصد در واحد Ivar Aasen و 6 درصد در میدان Nova به دست خواهد آورد.

خرید دارایی‌های تولیدی

OKEA موافقت کرده است که مجموعه‌ای از دارایی‌های تولیدی کوتاه‌مدت را از Wintershall Dea Norge به مبلغ 117.5 میلیون دلار به صورت نقدی خریداری کند.

طبق مفاد این قرارداد، شرکت نفت نروژی 35.2 درصد بهره عملیاتی (WI) در واحد براژ، 6.4615 درصد در واحد ایوار آسن و 6 درصد در میدان نوا را از Wintershall Dea به دست خواهد آورد.

علاوه بر در نظر گرفتن اولیه 117.5 میلیون دلار، OKEA همچنین به Wintershall Dea پرداخت خواهد کرد، مشروط به قیمت نفت و تولید نفت در دوره 2022-24.

پرداخت اضافی مشروط به این است که میانگین قیمت نفت از 80 دلار در هر بشکه در طول سال‌های 2022-24 بیشتر شود و متوسط ​​حجم خالص تولید نفت از سطوح تولید از پیش تعریف شده فراتر رود.

Wintershall Dea مسئول 80 درصد از سهم OKEA از کل هزینه‌های انحلال مربوط به واحد بریج خواهد بود.

معامله با Wintershall Dea

مدیرعامل OKEA، Svein J Liknes گفت: ما بسیار خوشحالیم که این معامله را با Wintershall Dea اعلام می کنیم که نشان دهنده گامی مهم در جهت ارائه رشد معدنی در راستای استراتژی بازنگری شده ما در پایان سال گذشته است.

از طریق این خرید، OKEA یک موقعیت عملیاتی جدید ایجاد می کند، مقیاس و تنوع پورتفولیوی ما را افزایش می دهد و موقعیت ما را در حوزه های اصلی موجود تقویت می کند.

برای OKEA، انتظار می‌رود که این خرید در سال جاری بین 5000 تا 6000 بشکه معادل نفت در روز اضافه کند که حداقل 7000 بشکه در روز و ذخایر خالص 2P معادل 13.2 میلی‌مبوئه در سال‌های 2023-24 افزایش یابد.

Brage و Ivar Aasen در حال حاضر در حال تولید هستند، در حالی که انتظار می رود میدان Nova در سه ماهه سوم سال 2022 تولید را به عنوان یک اتصال زیر دریا به سکوی Gjøa آغاز کند.

با این خرید، OKEA اپراتور میدان Brage خواهد شد و سود خالص خود را در میدان Ivar Aasen از 2.777٪ به 9.2385٪ افزایش خواهد داد.

انتظار می رود این معامله، از جمله انتقال بهره برداری از واحد براژ، در سه ماهه چهارم سال 2022، مشروط به تایید دولت نروژ، تکمیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *