آخرین تحلیل بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج‌فارس

,
بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج‌فارس

بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج‌فارس ۴ ژانویه ۲۰۲۲ به گزارش بازار نفت و گاز ایران

بنزن در بازار نفت آسیا

بنزن آسیا در 29 آوریل برابر با 9 اردیبهشت با 9 دلار افزایش در 1160.33 دلار به ازای هر متریک تن fob کره ارزیابی شد. این شاخص میانگین لاک[1] های نیم ماهۀ ماه های سوم، چهارم و پنجم؛ نیمه دوم ماه مه، نیمه های اول و دوم ژوئن را شامل می شود. هیچ پیشنهاد شفافی در بازار در روز 29 آوریل مصادف با 9 اردیبهشت وجود نداشت. قیمت لاک نیمه دوم ماه مه در 1.167 دلار در هر متریک تن fob کره ارزیابی شده و فاصله زمانی بین نیمه دوم ماه مه و ژوئن را حفظ کرد. لاک های ژوئن هر کدام با قیمت 1.157 دلار به ازای هر تن fob کره ارزیابی شدند که کمتر از آخرین پیشنهاد در 1.158 دلار در متریک تن قبل از بسته شدن بازار بود. شاخص cfr چین با افزایش 7 دلاری در روز به 1183.5 دلار در متریک تن ارزیابی شد که حرکت بازار مجاور fob کره را نیز در نظر گرفت. لاکهای ژوئن هر یک با 3 دلار کاهش در 1.180 دلار در متریک تن cfr، با اسپرد فیزیکی نیمه دوم ماه مه تا ژوئن در 7 دلار و اسپرد فیزیکی ژوئن تا ژوئیه 5 دلار در هر متریک تن محاسبه شدند. شاخص داخلی شرق چین با 100 یوان افزایش در روز با قیمت 8.830 یوان در متریک تن معادل 1154.15 دلار به ازای هر متریک تن براساس برابری واردات ارزیابی شدند.

[1] دوره بارگیری (مترجم)

مروری بر بازار جهانی نفت و بازار فرآورده‌های نفتی در آسیا

تولوئن در بازار نفت آسیا اقیانوسیه

تولوئن آسیایی در 29 آوریل برابر با 9 اردیبهشت با 15 دلار افزایش در روز با قیمت 1.035 دلار در متریک تن fob کره و همچنین با 10 دلار افزایش در روز با قیمت 1.020 دلار به ازای هر متریک تن cfr چین ارزیابی شد. شاخص ها میانگین لاک های نیم ماهۀ ماه های سوم و چهارم، علاوه بر نیمه دوم ماه مه و نیمه اول ژوئن هستند. باتوجه به ارزیابی های پلاتس، هیچ پیشنهاد واضحی در بازار شنیده نشد. لاک های نیمه دوم ماه مه و نیمه اول ژوئنِ fob کره با در نظر گرفتن قیمت های بالای نفت خام و قیمت های پایین دست، در 1.035 دلار در متریک تن ارزیابی شدند. لاک های cfr چین 1.020 دلار به ازای هر متریک تن محاسبه شدند که تا حدی بازار fob کره و بازار داخلی قوی تر را دنبال می کند. با ادامه قرنطینه که واردات را با مشکل مواجه می کند، اسپرد موقعیت cfr چین و fob کره به کمتر از 15 دلار در متریک تن افزایش یافت. قیمت تحویل درب مخزن مبدأ (ex-tank) داخلی شرق چین با 110 یوان افزایش در روز به 7.430 یوان در متریک تن رسید که براساس برابری واردات برابر با 969.86 دلار به ازای هر متریک تن برآورد شد. اختلاف نقدی تولوئن cfr هند با در نظر گرفتن شاخص معاملاتی در fob کره با 130-125 دلار افزایش و کمتر از شاخص فروش گزارش شده در سطوح 130 دلاری توسط خریدار، 129 دلار در هر متریک تن ارزیابی شد. قیمت اصلی براساس شاخص fob کره 1.164 دلار به ازای هر متریک تن ارزیابی شد. شاخص cfr جنوب شرقی آسیا نیز در 29 آوریل برابر با 9 اردیبهشت با 50 دلار کاهش در هفته به 1.090 دلار در متریک تن رسید.

بازار فرآورده‌های پتروشیمی اروپا و آمریکا ۱۸ فوریه

پارازایلن آسیایی

پارازایلن آسیایی در 29 آوریل برابر با 9 اردیبهشت با 18 دلار افزایش در روز، به 1186.83 دلار در متریک تن cfr تایوان/ چین و 1166.83 دلار در متریک تن fob کره رسید. قیمت ها در نیمه های اول و دوم ژوئن 1189.50 دلار به ازای هر متریک تن ارزیابی شد؛ در سطح معاملاتی که 1.190 دلاری بین مرکوریای سنگاپور و GS کلتکس که به دلیل محدودیت های مبدأ با 1189.50 دلار در متریک تن به پایان رسید. این قیمت بالاتر از پیشنهاد 1.175 دلاری Total سنگاپور بود که به دلیل محدودیت های مبدأ با قیمت 1.174.50 دلار در متریک تن اعلام شد و همچنین، کمتر از پیشنهادات 1.205 دلاری که به دلیل محدودیت های مبدأ با 1.204.50 دلار در متریک تن اعلام شد.

پروپیلن

پروپیلن در 29 آوریل مصادف با 9 اردیبهشت بین شاخص فروش 1.200 دلاری cfr چین و شاخص خرید 1.100 دلاری cfr چین، با 1.135 دلار در متریک تن cfr چین بدون تغییر ارزیابی شد. قیمت fob کره هم با قیمت 1.165 دلار در متریک تن، بین شاخص خرید 1.100 دلاری fob کره و شاخص فروش 1.200 دلار در هر متریک تن fob کره، بدون تغییر محاسبه شد. قیمت شاندونگ چین با 75 یوان افزایش در روز به 8.400 یوان در متریک تن رسید که بازتاب سطح معاملاتی 8.500-8.450 یوان در متریک تن تحویل درب انبار بود. قیمت داخلی شرق چین در مدت مشابه با 7.950 یوان در متریک تن بدون تغییر بود و هیچ معامله ای هم با این قیمت منعقد نشد. در بازار هفتگی، قیمت cfr تایوان با 20 دلار کاهش در هفته به 1.140 دلار در متریک تن رسید. همچنین قیمت fob ژاپت با 30 دلار کاهش در هفته، در 1.130 دلار در متریک تن ارزیابی شد که مطابق با شاخص معاملاتی 1.120 دلار در متریک تن fob ژاپن از سوی یک خریدار است. قیمت cfr آسیای جنوب شرقی با 30 دلار کاهش به 1.240 دلار در متریک تن رسید که مطابق با شاخص معاملاتی بین 1.250-1.200 دلار در متریک تن cfr جنوب شرقی آسیا شنیده شد.

تحلیل نفت در بازار امروز+۲۶ آوریل

 

دانلود فرآورده های پتروشیمی آسیا به صورت پی دی اف

بازار نفت آسیا و نگرانی‌ها از او میکرون

از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان، اخبار نگران‌کننده بسیاری منتشر گردیده است

و هر بار که این اخبار در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌گردد  تأثیر فوری بر روی فضای کسب‌وکار آن منطقه و شاخص‌های اقتصادی کشور مربوطه می‌گذارد.

در شرایطی که به‌تدریج بازارهای جهانی خود را با ویروس کووید ۱۹ تطبیق می‌دادند،

پیداشده سویه‌های متنوع آن نگرانی‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی در سطح جهان ایجاد نمود و در آخرین مورد از ظهور سویه‌های جدید کووید ۱۹،

کشور آفریقای جنوبی اعلام نمود که سویه مشاهده‌شده در آن کشور بانام او میکرون، دارای قدرت تهاجمی بیشتر نسبت به سایر سویه‌ها است.

انتشار همین خبر کافی بود که کلیه بازارهای جهانی مجدداً وارد رکود شوند و همان‌گونه که در گزارش‌های گروه تحلیلی نفت و گاز در روزهای گذشته بیان شد

اغلب فراورده‌های نفتی در بازار نفت آسیا  با افت نسبتاً شدید تقاضا مواجه شدند

نکته مثبتی که در اینجا وجود دارد این است که حساسیت‌های بازار نسبت به اخبار منتشره به‌گونه‌ای است

و وقایع بازار نفت در روز ۷ دسامبر مصادف با ۱۶ آذر ازاین‌دست است. درحالی‌که گزارش‌های اولیه از آفریقای جنوبی باعث گردید

که بسیاری از معاملات با شک و تردید انجام شود و میزان تقاضا در بازار به‌سرعت کاهش پیدا کند اما با انتشار اخبار مثبت جدید حاکی از آن است

که سویه میکرون آن‌گونه که تصور می‌شد خطرناک نیست و فقط ازلحاظ میزان سرایت نسبت به سایر گونه‌ها سریع‌تر عمل می‌کند

و میزان مرگ‌ومیر آن به‌خصوص در شرایطی که واکسیناسیون به‌صورت گسترده انجام‌شده باشد در حدی بسیار پایین خواهد بود.

در آمریکا نیز اعلام گردید که علیرغم میزان افزایش تعداد مبتلایان به ویروس نوع جدید، آمار تعداد مرگ‌ومیر نگران‌کننده نیست

و در آخرین تحلیل‌های اعلام‌شده از این ویروس، علی‌رغم تصور اولیه مشخص شد که او میکرون فقط در میزان سرایت تهاجمی‌تر است

ولی علائم و آثار بیماری‌زایی آن کمتر و آمار مرگ‌ومیر در اثر این ویروس نیز بسیار پایین‌تر از آن چیزی است

که در ابتدا تصور می‌شد و انتشار این خبر نیز شوک مثبتی به بازار داد و بازار روز ۷ دسامبر ۱ بازار افزایشی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود.

بنابراین با انتشار گزارش‌های دقیق از میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در اثر ویروس میکرون، مجدداً و تا حدود زیادی امیدها به بازار برگشت و شاهد بودیم

که میزان تقاضا در آسیا اقیانوسیه تقریباً به سطوح بالای خود رسید و به نظر می‌رسد که جهان در حال عبور با سلامتی بیشتر از کنار این ویروس است.

بازار نفت آسیا

                                               نرخ نفت جهانی

 

بیشتر بخوانید:جدیدترین اخبار فرآورده های پتروشیمی آسیا

 

 

 

بیشتر بخوانید : بازار نفت و سایه او میکرون

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

اخبار بازار نفت گاز پتروشیمی انرژی بنزین و گازوئیل

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *