تحلیل بازار نفت و بنزین آسیا امروز

تحلیل بازار نفت و بنزین آسیا امروز

ثبات بازار بنزین در آسیا

بازار بنزین به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز در معاملات روز ۵ آذر که مصادف با ۲۶ نوامبر بود بازار بنزین نسبت به‌ روزهای گذشته ثبات بیشتری داشت. شرایط عرضه بنزین از یک‌سو و همچنین نیاز صنایع به بنزین از سوی دیگر به‌ گونه‌ای بود که فعالان بازار در صدد یافتن نشانه‌ای برای خرید به‌صرفه‌تر بودند.

در هفته منتهی به ۵ آذر که روز جمعه آخرین روز هفته در تقویم میلادی است مشخص گردید که واردات بنزین به پایانه سنگاپور در طی هفته افزایش، و صادرات از این پایانه کاهش‌ یافته است ولی با این‌ وجود سنگاپور کماکان بزرگ‌ترین صادرکننده بنزین در منطقه است.

در هفته گذشته یعنی از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ نوامبر، سنگاپور ۲۴۲,۴۵۹ تن واردات بنزین داشته که ۲.۵۶ درصد رشد نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد. در مقایسه و بررسی‌هایی که توسط کارشناسان گروه تحلیلی نفت و گاز در خصوص میزان

صادرات و واردات این پایانه مهم آسیایی به عمل آمد مشخص گردید که صادرات این پایانه در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر نسبت به ماه گذشته ۸۹. درصد کاهش داشته و به ۴۶۲,۱۲۴ تن رسیده است.

علت این کاهش صادرات از پایانه سنگاپور بیش از هر چیز کاهش ۶۶.۴۰ درصدی صادرات بنزین به اندونزی در هفته گذشته بوده است . با این حساب، میزان صادرات به اندونزی در هفته مذکور در سطوح بسیار پایین‌تر و در حدود ۷۰۱۷۴ تن بوده است. کل صادرات بنزین از این پایانه ۲۱۹۶۶۵ تن بوده است.

در اخبار مربوط به معاملات انجام‌شده در هفته گذشته در منطقه آسیا اقیانوسیه می‌توان به خبر خرید محموله بنزین با اکتان ۹۵ وبه وزن ۱۵۰۰۰ تن مربوط به شرکت Petro SA آفریقای جنوبی اشاره نمود که طبق اسناد مناقصه، تحویل این محموله از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ دسامبر خواهد بود.

در سمت عرضه نیز می‌توان به عرضه یک محموله ۳۰۰۰۰ تنی بنزین با اکتان ۹۲ از سوی شرکت نفتی Nghi در ویتنام اشاره نمود که قرار است روزهای اول ماه دسامبر بارگیری شود.

اخبار بنزین

اخبار بنزین

وضعیت بازار نفت آسیا

کاهش آربیتراژ و تقویت بازار نفتا

در تحلیل بازار نفت و بنزین آسیا امروز کاهش عرضه آربیتراژ از سوی غرب و تقاضای زیاد به خاطر اولفین حاصل از پالایش نفتا و سود حاصل از آن باعث گردید در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر، قیمت نفتا تقویت گردد و متقاضیان خرید به دنبال تکمیل خریدهای خود در روزهای پایانی سال جاری میلادی باشند.

شرکت تایوانی Formosa براساس ارزیابی‌های پلتس از قیمت در پایانه‌های ژاپن، محموله ای از نفتا با حداقل ۷۵ درصد پارافین برای تحویل در دو مقطع ۱ تا ۱۰ ژانویه و ۱۰ تا ۲۰ ژانویه با حق بیمه ۲۰ دلار در هر تن خریداری نموده است. شرکت کره‌ای Hanwha Total یک محموله نفتا با مشخصات فنی کامل و مناسب برای نفتا، برای تحویل در دهه اول ژانویه با حق بیمه متوسط پلتس به میزان ۱۰ دلار در هرتن خریداری نموده است.

واردات نفتا و ریفورمیت و سایر خوراک‌های ترکیبی سنگاپور در هفته گذشته ۴۴.۴۶ درصد رشد یافت و به ۲۷۶,۸۳۳ تن رسید. واردات سنگاپور از منطقه خلیج فارس که مرکز اصلی تأمین نفتای سنگاپورمی باشد ۷۱ درصد کاهش یافت و به حدود ۳۹.۶۲ تن رسید.

صادرات نفتا، ریفورمیت و سایر خوراک‌های تر کیبی از سنگاپور به حدود ۳۶ هزار تن رسید که بیش از ۵۶ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشت و بیشتر نفتای صادراتی این پایانه به مالزی صادر شد. متوسط قیمت نفتا در پایانه خلیج فارس ۶۹۳ دلار و در پایانه‌های ژاپن ۷۲۱ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل نفت در بازار امروز+۲۶ آوریل

بیشتر بخوانید : تحلیل محصولات پالایشی اروپایی ۶ آذر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *