جدیدترین خبر محصولات پالایشی اروپا

جدیدترین خبر محصولات پالایشی اروپا

اخرین اخبار محصولات پالایشی اروپا به گزارش بازار نفت و گاز پتروشیمی:

افتتاح خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاه

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نخستین خط تولید کاتالیست‌های پالایشگاهی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید.

وی در این آیین با بیان اینکه توانمندی در تولیدات ایران‌ساخت و بی‌نیازی از واردات، با طراحی و اجرای خطوط تولید مبتنی بر نیازهای بومی محقق می‌شود، گفت: تحقق این طرح فناورانه بیش از یک دهه زمان برد، اما خوشبختانه اکنون این کار با بیش از ۷۰ درصد بومی‌سازی به نتیجه رسیده است تا یکی از پیچیده‌ترین و فناورانه‌ترین نیازهای کشور را پاسخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رفع وابستگی و بی‌نیازی از واردات با راه‌اندازی این خط تولید افزود: ویژگی مهم این خط تولید، ایران‌ساخت بودن بخش قابل توجهی از آن است که امکان ارتقا، توسعه و تولید محصولات پیشرفته را فراهم می‌کند.

ستاری با بیان اینکه تولید محصولات ایران‌ساخت با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر شده است، تصریح کرد: همواره به کارآفرینان غبطه می‌خورم، زیرا چراغ خانه تعداد قابل توجهی از هم‌وطنان را روشن می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری از ایجاد زیرساخت‌های تولید محصولات راهبردی و بار نخست حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم همچنان این نوآوری‌ها ادامه داشته باشد، زیرا نوآوری برای تولید محصولات راهبردی و توسعه فناوری‌های جدید، ضرورتی اساسی است.

افزایش قیمت محموله‌های بنزین

قیمت محموله‌های بنزین اروپا در جلسه افتتاحیه هفته با افزایش قیمت‌ها در بازار بارافزایش یافت، اما درحالی که قیمت واقعی بنزین در روز دوشنبه افزایش یافت، از زمانی که نوع omicron covid-19 راه خود را به اروپا رسانده است،

حاشیه‌های پالایشگاه بنزین تحت‌فشار قرارگرفته است و احتمال بازگشت به محدودیت‌های حرکت افزایش‌یافته است. قیمت نفت باربنزینی یوروبوب اکسی که توسط آرگوس ارزیابی‌شده است، در 29 نوامبر به زیر 6 میلیارد رسید،زیرا با توجه به گزارش بازار نفت و گاز این نوع نزدیک به 8 میلیارد در 26 نوامبر در اروپا شروع به افزایش کرده است

و درحالی که حق بیمه به نفت خام تا پایان هفته گذشته بهبود یافت، آن‌ها زیر 6 میلیارد باقی ماندند و تا پایان روز جمعه تنها به 5.93 میلیارد رسید. در روز دوشنبه، دولت بریتانیا محدودیت‌های سفر کووید-۱۹ خود را در واکنش به گسترش نوع Omicron تشدید کرد،

آزمایش‌های اجباری را برای همه مسافران بین‌المللی مجدداً معرفی کرد و لیست قرمز خود را به نیجریه نیز اضافه کرد. هر فرد 12 ساله و بالاتر که از ساعت 4:00 به‌وقت گرینویچ در 7 دسامبر وارد انگلیس می‌شود،باید ظرف دو روز قبل از سفر، آزمایش PCR یا جریان جانبی را انجام دهد و مسافران باید دو روز پس از ورود آزمایش PCR انجام دهند،

اما علی‌رغم قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مورد سفرهای بین‌المللی، دولت بریتانیا تاکنون از اعمال مجدد محدودیت‌های رفت‌وآمد برای جمعیت گسترده‌تر خودداری کرده است که احتمالاً بر تقاضای سوخت جاده‌ای دریکی از بزرگترین قطب‌های تقاضای اروپا تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازار نفت و سایه او میکرون

افزایش قیمت بارگیری‌های بنزینی

بر اساس تحقیقات محصولات پالایشی اروپا، قیمت بار بنزین یوروبوب در جلسه افتتاحیه هفته افزایش یافت، همان‌طور که حق بیمه به سوآپ اساسی افزایش یافت.

بنزین eurobob oxy با میانگین حق بیمه 4.50 تن به مبادله یوروبوب در ژانویه از 2.25 تن در جلسه آخر هفته گذشته تغییر داد.

لیتاسکو و ویتول همه بارها را در روز دوشنبه به شل، ترافیگورا، بی‌پی و گانوربا تمام معاملات در محدوده 650.50-658.50 بر تن و میانگین وزنی 654.25 بر تن فروختند.

پرمیوم یوروبوب اکسی باربه قرارداد ماه اول lce برنت در ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ متعاقبا با /b15 افزایش یافت

و به 6.62 میلیارد در مقایسه با پایان هفته گذشته رسید و 4000 تن بنزین غیراکسی در جلسه افتتاحیه هفته با مجموع انرژی‌ها دو باربه vitol، هر دو در 666 تن و 16 تن حق بیمه به سوآپ یوروبوب ژانویه معامله شد

که در مقایسه با حق بیمه ارزیابی‌شده 13.25 تن در روز جمعه، هیچ معامله‌ای گزارش نشد و بارها 659.25 تن ارزیابی شدند.

حق بیمه بار غیراکسی eurobob به قرارداد برنت ماه اول lce فوریه در ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ در /bl8.03 بود که از /bl7.82 در همان زمان در 3 دسامبر افزایش یافت.

دو معامله در معاملات بعد‌از‌ظهر توافق شد. vitol یک‌بار 1000 تنی به هر یک از Shell و BP را به ترتیب باقیمت 659 تن و 660 تن برای بارگیری در تاریخ 13-17 دسامبر بدون درجه تمام‌شده با همان تاریخ‌های بارگیری 13-17 دسامبر در 665 تن می‌فروشد که ارزیابی های غالب را پس از در نظر گرفتن تاریخ های بارگیری آزمایش کردند و بارهای درجه تمام شده 95 با حق بیمه 5.75 تن در روز دوشنبه، از 14.25 تن در پایان هفته گذشته ارزیابی شدند.

افزایش قیمت بارگیری‌های بنزینی

افزایش قیمت بارگیری‌های بنزینی

افزایش قیمت نفتا

پالایش نفتای شمال غرب اروپا در روز معاملاتی افتتاحیه هفته افزایش یافت که ناشی از عدم عرضه سریع بود.

هیچ محموله نفتا در معاملاتی بعدازظهر روز دوشنبه ارائه نشد، درحالی که پنج پیشنهاد ارائه شد.

به نظر می‌رسد کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها در شمال غربی اروپا باعث کاهش حجم نفتای موجود در بازار نقدی می‌شود.

بالاترین پیشنهاد از انرژی تاتال با حق بیمه 16 تن تا ارزیابی‌های 7 تا 31 دسامبر برای 12500 تن تحویل به روتردام طی 19 تا 23 دسامبر بود.سطح پیشنهاد بدون پاسخ نشان می‌دهد که تصورات عرضه سریع در بازار از جلسه معاملاتی قبلی در 3 دسامبر، زمانی که معامله‌ای با‌قیمت 7 تن نسبت به ارزیابی‌های 6-31 دسامبر منعقد شد، تغییر کرده است.

محموله نفتای شمال غرب اروپا در روز معاملاتی 674 تن ارزیابی شد که 13 تن بیشتر بود.

حاشیه‌های پالایشی تصوری از 2.95 میلیارد در مدت مشابه به/bl 3.81 افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از آگوست 2021 رسید.

با توجه به جذابیت کمتر نفتا نسبت به پروپان و بوتان به‌عنوان خوراک پتروشیمی و سقوط بازار بنزین شمال غرب اروپا برای اولین بار از ژوئن به بعد، تقاضای سریع نفتا احتمالاً نسبت به سطح نوامبر کاهش می‌یابد.

تقاضای صادراتی از بازار کلیدی آربیتراژ آسیا-اقیانوسیه نیز در روز دوشنبه کمتر به نظر می‌رسد،

به‌طوری‌که LPG نیز جایگزین نفتا به‌عنوان خوراک پتروشیمی در شرق سوئز شده است،

اما یک رزرو تانکر جدید در مسیر ظاهر شد که Shell یوان لین وان را برای بارگیری 90000 تن از skikda diring در 18 تا 19 دسامبر برای تحویل به آسیا-اقیانوسیه پس از چندین روز معاملاتی که به دنبال یک کشتی مناسب بود، رزرو کرد.

بیشتر بخوانید :تحلیل محصولات پتروشیمی آسیا امروز

تغییرات در قیمت سوخت جت

قیمت سوخت جت اروپا در روز کم وبیش ثابت بود، زیرا بازار از حمایت‌های کم‌عرضه در منطقه در بحبوحه کاهش فصلی تقاضا و محدودیت‌های جدید سفر حمایت می‌کند.

بارسوخت جت شمال غرب اروپا  قیمتش کاملاً در روز ثابت ماند، زیرا سودهای حاصل از قرارداد اساسی بنزین در دسامبر lce با تفاوت‌های ارزیابی‌شده کمتر جبران شد.

قیمت محموله سوخت جت کاملاً اندکی افزایش یافت. قرارداد گازوئیل lce دسامبر 3.25 تن در روز دوشنبه افزایش یافت و جلسه را با 622.25 تن بسته شد.

دولت بریتانیا محدودیت سفر کووید-19 خود را در واکنش به گسترش نوع Omicron تشدید کرده است،

آزمایش اجباری را برای همه مسافران بین‌المللی مجدداً معرفی کرده و لیست قرمز خود را گسترش می‌دهد.

هر فردی 12 ساله و بالاتر که از ساعت 4:00 به‌وقت گرینویچ در 7 دسامبر وارد انگلیس می‌شود،

باید ظرف دو روز قبل از سفر، آزمایش PCR یا جریان جانبی را انجام دهد و مسافران باید دو روز پس از ورود آزمایش PCR انجام دهند.

واردات سوخت جت به اروپا در نوامبر کاهش یافت و حاشیه‌های پالایشگاهی کاهش یافت، درحالی که تجارت بین مدیترانه‌ای ثابت ماند.

واردات اروپا از شرق سوئد در نوامبر به 1.3 میلیون تن رسید که بر اساس داده‌های vortexa، 1.4 میلیون تن در ماه بدون احتساب محموله‌های بین مدیترانه‌ای کاهش یافته است.

معمولا از سپتامبر واردات ، پس از پایان تابستان کاهش می‌یابد. در نوامبر 2019، قبل از اینکه همه‌گیری تقاضای سوخت جت را تحت تاثیر قرار دهد، واردات اروپا 1.8 میلیون تن بود.

تغییرات در قیمت سوخت جت

تغییرات در قیمت سوخت جت

افزایش قیمت گازوئیل

بر اسا تحلیل محصولات پالایشی اروپا ، علیرغم افزایش عرضه برنامه‌ریزی‌شده از بندر پریمورسک بالتیک روسیه در ماه دسامبر، قیمت گازوئیل اروپا در روز دوشنبه افزایش یافت.

حواشی گازوئیل در جلسات اخیر بهبود‌یافته است.حق بیمه محموله گازوئیل شمال غرب اروپا به دریای شمال از 8.67 میلیارد در 26 نوامبر به 11.93 میلیارد در 3 دسامبر، پس‌از‌اینکه در ابتدا به دنبال کشف نوع Omicron کووید-19 کاهش یافت، بهبود یافت.

به گفته بازار نفت و گاز گازوئیل پالایشگاه‌های آلمان در داخل کشور توزیع می‌شود که نیاز به واردات گازوئیل به کشور به‌ویژه در نزدیکی رودخانه راین را کاهش می‌دهد،

اما تقاضای کلی به دلیل تعطیلی، عقب‌ماندگی و نرخ بالای حمل ونقل کم است.

صادرات گازوئیل برنامه‌ریزی‌شده از بندر پریمورسک بالتیک روسیه در ماه دسامبر 1 درصد بیشتر خواهد شد و به 1582 میلیون تن خواهد رسید که بالاترین میزان در 8 ماه گذشته را نشان می‌دهد.

در معاملات بعدازظهر، BP برای یک محموله درجه فرانسوی بر اساس cif آمستردام باقیمت 25 تن پیشنهاد داد تا ارزیابی‌های نقطه‌ای که کف قیمت محموله‌ها را بر اساس CIF ARA در وسط ارزیابی آرگوس حدود 4.75 تن حق بیمه تا lce cantract بنزین نشان می‌دهد.محموله‌های cif ARA با 4.75 تن حق بیمه نسبت به قرارداد دسامبر بنزین ارزیابی شدند که 1.25 تن در روز افزایش یافت.بریتیش پترولیوم همچنین برای محموله درجه فرانسه بر اساس CIF هامبورگ باقیمت 25 تن حق بیمه به ارزیابی نقطه‌ای پیشنهاد داد که نشان‌دهنده کف قیمتی در وسط ارزیابی آرگوس در حدود 4 تن حق بیمه قرارداد تا دسامبر بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *