خبرگزاری نفت خام 26 اکتبر

,
خبرگزاری نفت خام  26 اکتبر

به گزارش بازار نفت و گاز، افزایش تولید نفت‌خام عمان در ماه سپتامبر افزایش تولید نفت‌خام عمان در ماه سپتامبر-اویل‌پرایس(۲۶ اکتبر)- بر اساس داده‌های منتشرشده، میزان تولید نفت‌خام عمان به طور متوسط در حدود یک درصد در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به رقم ۹۸۳ هزار بشکه در روز رسیده است. میزان کل تولید عمان که شامل کاندنسیت نیز می‌باشد نیز افزایشی نیم درصدی را شاهد بوده است.

عمان همچنان به توافق تولید اوپک‌پلاس درخصوص تولید نفت‌خام پایبند است، اما رشد قابل توجهی را در تولید کاندنسیت که از توافق تولید مستثنی شده ، رقم زده است. توافق اوپک‌پلاس به اعضای غیرعضو اوپک این اجازه را می‌دهد تا خارج از سهمیه تولید، کاندنسیت تولید کنند.

میانگین قیمت فروش نفت‌خام عمان در نه ماهه ابتدای سال ۲۰۲۱ در حدود ۴۹ درصد نسبت به قیمت نفت در سال گذشته افزایش داشته و در حدود ۶۸/۵ بشکه در هر دلار معامله گردیده است. در همین میان میزان صادرات نفت‌خام عمان در نه ماه ابتدایی سال در حدود ۱/۷ درصد کاهش داشته است چرا که میزان واردات نفت‌خام توسط چین کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید:تحلیل بازار نفت آسیا اقیانوسیه-۱۸اکتبر

افزايش توليد نفت اوپك پلاس، بحران گاز طبيعي را رفع نمي‌كند وزير انرژي عربستان سعودي روز چهارشنبه گفت افزايش عرضه اوپك پلاس به بازار، طبق خواست كشورهاي عمده مصرف‌كننده، تفاوت چنداني در بازار جهاني گاز طبيعي ايجاد نخواهد كرد.

در اين هفته ايالات متحده آمريكا اعلام كرد كه دولت بايدن از درخواست افزايش عرضه از سوي اوپك پلاس به بازار، جهت كاهش قيمت نفت و بنزين، دست نكشيده است.

Jen Psaki سخنگوي كاخ سفيد در جريان يك نشست خبري در اين باره گفت: ما همچنان از طريق مذاكره با كشورهاي عضو اوپك پلاس، جهت حل مسأله عرضه فشار مي‌آوريم. وي افزود دولت ايالات متحده در اين راستا استفاده از هر اهرمي را در اختيار ما قرار داده است.

علي‌رغم فشار دولت بايدن و درخواست از سوي هند كه واردكننده عمده نفت است، اوپك پلاس به برنامه پيشين خود مبني بر افزودن ۴۰۰ هزار بشكه در روز طي ماه پايبند بوده است. با توجه به زمستان سردتر از حد معمول، تغيير سوخت مصرفي از گاز به نفت باعث افزايش تقاضاي جهاني نفت خواهد شد.

وزير انرژي عربستان در مجمع انرژي CERAWeek روز چهارشنبه در پاسخ به اين احتمال كه آيا عرضه نفت‌خام بيشتر از سوي اوپك پلاس به حل بحران انرژي در جهان كمك خواهد كرد، گفت ما نقش خودمان را بسيار محدود مي‌بينيم. وي افزود مسأله اصلي، افزايش عرضه نفت‌خام نيست.

هفته گذشته آژانش بين المللي انرژي (IEA) در گزارش ماهانه خود اعلام كرد كه بحران انرژي ممكن است سوخت مصرفي را از گاز طبيعي به فرآورده‌هاي نفتي تغيير بدهد كه اين امر مي‌تواند منجر به افزايش تقاضاي جهاني نفت به ميزان ۵۰۰ هزار بشكه در روز در مقايسه با شرايط عادي گردد.

بیشتر بخوانید:تحلیل بازار پتروشیمی آسیا

تحلیل بازار نفت آسیا اقیانوسیه-۱۸اکتبر

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *