راه اندازی کنسرسیوم هیدروژن تجدیدپذیر SHYNE را در اسپانیا

راه اندازی کنسرسیوم هیدروژن تجدیدپذیر SHYNE را در اسپانیا

به گزارش بازار نفت و گاز، رپسول کنسرسیوم هیدروژن تجدیدپذیر SHYNE را در اسپانیا راه اندازی کرد. یکی از اهداف SHYNE رسیدن به ظرفیت نصب شده 500 مگاوات در ظرفیت الکترولیز نصب شده در سال 2025 و 2 گیگاوات در سال 2030 است.

راه اندازی SHYNE در اسپانیا

رپسول کنسرسیومی به نام شبکه هیدروژن اسپانیا (SHYNE) را در اسپانیا راه اندازی کرده است تا با سرمایه گذاری 3.23 میلیارد یورو، کربن زدایی اقتصاد را از طریق هیدروژن تجدیدپذیر ترویج کند. این کنسرسیوم توسط رپسول رهبری خواهد شد، در حالی که آلسا، سلسا، بوش، اسکانیا، اناگاس و تالگو به عنوان مروج این ابتکار عمل خواهند کرد. برنامه ریزی شده است که پروژه ها را در ده منطقه خودمختار مستقر کند.

به طور کلی، 33 نهاد، کنسرسیوم SHYNE را تشکیل می دهند که شامل 22 شرکت و 11 انجمن، مراکز فناوری و دانشگاه می شود.

مدیر عامل رپسول

جوسو جان ایماز، مدیر عامل رپسول گفت: «اسپانیا این فرصت را دارد که نقش بسیار مرتبطی در زمینه هیدروژن تجدیدپذیر اروپا ایفا کند. SHYNE به ما این امکان را می‌دهد که شایستگی‌های خود را متحد کنیم و توانایی‌های مورد نیاز شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را برای سرعت بخشیدن به کربن‌زدایی اقتصاد اسپانیا به همراه داشته باشیم.

به گفته رپسول، این سرمایه گذاری اجرای طرح های مختلف برای تولید، توزیع و استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر در حمل و نقل، بخش صنعتی و سایر کاربردها را تسهیل می کند.

در صورت برنامه ریزی برای استقرار هیدروژن تجدیدپذیر، از این سرمایه گذاری برای توسعه فناوری های جدید و اکسپدیشن نیز استفاده خواهد شد. کل پروژه SHYNE تخمین زده می شود که بیش از 13000 شغل ایجاد کند.

اهداف SHYNE

یکی از اهداف کنسرسیوم دستیابی به ظرفیت نصب شده 500 مگاوات در ظرفیت نصب شده الکترولیز در سال 2025 و 2 گیگاوات تا پایان این دهه است.

هدف SHYNE ایجاد یک اکوسیستم برای اتصال طرح‌های بزرگ هیدروژنی منطقه‌ای است که در حال حاضر در دست اجرا هستند، که شامل کریدور هیدروژن منطقه باسک (BH2C)، دره هیدروژن در منطقه مورسیا و دره هیدروژن در منطقه کاتالونیا می‌شود.

علاوه بر این، کنسرسیوم هیدروژن تجدیدپذیر برای ایجاد دو مرکز نوآوری جدید در مناطق کاستیل-لامانچا و مادرید تلاش خواهد کرد. هدف این هاب ها پیشرفت فناوری های رقابتی است که در حال توسعه هستند، که شامل فوتوالکتروکاتالیز یا الکترولیز اکسید جامد (SOEC) می شود.

سارا آاژن، وزیر امور خارجه اسپانیا در امور انرژی گفت: «اسپانیا یک فرصت منحصر به فرد و تمام ظرفیت برای رهبری زنجیره ارزش صنعتی هیدروژن در اروپا دارد. پروژه SHYNE یک مثال عالی از این موضوع است.

ما راه اندازی این پروژه و مشارکت 22 شرکت و 11 انجمن، مرکز فناوری و دانشگاه را جشن می گیریم که نشان دهنده ظرفیت صنعتی و فناوری منحصر به فرد اسپانیا است. در اواخر سال 2021، رپسول برنامه‌هایی را برای تزریق 2.54 میلیارد یورو به کل زنجیره ارزش هیدروژن تا سال 2030 با هدف دستیابی به ظرفیت نصب شده معادل 1.9 گیگاوات فاش کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *