کارخانه هیدروژن سبز + تولید هیدروژن 2 مگاواتی

کارخانه هیدروژن سبز

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت اوزاکا گاز در پروژه 10.7 میلیارد دلاری Desert Bloom Hydrogen شرکت انرژی ژاپنی به طور مشترک کارخانه هیدروژن سبز در مقیاس تجاری در استرالیا را در کنار شرکت حامی پروژه Aqua Aerem توسعه خواهد داد.

کارخانه هیدروژن سبز

Aqua Aerem، یک توسعه‌دهنده فناوری هوا به آب با حمایت Sanguine Impact Investment، مشارکت شرکت اوزاکا گاز ژاپن را در پروژه ۱۰.۷۵ میلیارد دلاری ۱۰ گیگاواتی Desert Bloom Hydrogen خود در استرالیای مرکزی تضمین کرده است. طرفین توافقنامه توسعه مشترکی را در این رابطه امضا کرده اند.

Desert Bloom Hydrogen هیدروژن تجدیدپذیر را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد. پروژه ای که قرار است در قلمرو شمالی (NT) واقع شود از انرژی های تجدیدپذیر خارج از شبکه و منبع آب جوی خود استفاده خواهد کرد.

تولید هیدروژن 2 مگاواتی مدولار

این پروژه که در نزدیکی نیروگاه فعلی تننت کریک با سوخت گاز ساخته می شود، دارای مجموعه ای از واحدهای تولید هیدروژن 2 مگاواتی مدولار (HPU) خواهد بود. این واحدها علاوه بر تولید گرما، هیدروژن سبز و برق تجدیدپذیر، قادر به تولید آب از جو نیز خواهند بود.

هر یک از HPU ها دارای یک سیستم خورشیدی فتوولتائیک (PV)، یک فرورفتگی سهموی متمرکز، یک بخاری حرارتی خورشیدی، یک واحد تولید آب و یک الکترولیز خواهند بود. Aqua Aerem و Osaka Gas توافق کرده‌اند که به طور مشترک این پروژه را توسعه دهند که برای تولید تقریباً 410000 تن هیدروژن سبز در سال در مقیاس کامل طراحی شده است.

پیشرفته ترین پروژه هیدروژن سبز

جرارد ریتر، مدیر عامل شرکت آکوا ایرم، گفت: ما از همکاری با اوزاکا گاز در توسعه بیشتر Desert Bloom Hydrogen که پیشرفته ترین پروژه هیدروژن سبز آماده برای بیل در استرالیا است، خرسندیم.

این قرارداد تاییدی قوی از ارزش عظیم پروژه و فناوری نوآورانه هوا به آب Aqua Aerem است، که در را برای پروژه‌های هیدروژن سبز باز می‌کند تا جایی که بهترین منابع انرژی تجدیدپذیر در دسترس هستند، که عموما در خشک ترین مناطق سیاره زمین قرار دارند.

نقش Osaka Gas در مدیریت پروژه، مهندسی و پشتیبانی فنی برای پروژه Desert Bloom Hydrogen خواهد بود. شرکت ژاپنی همچنین مشتریان را شناسایی کرده و در مورد فروش هیدروژن تولید شده مذاکره خواهد کرد. علاوه بر این، Osaka Gas در شناسایی، ارزیابی و تعامل با سازندگان تجهیزات نقش خواهد داشت.

Desert Bloom Hydrogen از سوی دولت NT به عنوان پروژه بزرگ اعطا شد و در حال نهایی کردن یک قرارداد حذف با Territory Generation، یک تولید کننده برق متعلق به NT است.

توسعه هیدروژن سبز نیازمند سرمایه گداری است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۲ تریلیون دلار برای راه‌ اندازی این بخش برای دستیابی به خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر تا سال ۲۰۵۰ مورد نیاز است. تا به امروز دولت‌ها ۳۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در تولید هیدروژن کم‌کربن داشتند و بخش خصوصی نیز ۳۰۰ میلیارد دلار در این زمینه به عهده گرفته است. همچنین طبق گزارشات بلومبرگ، امارات از نور شدید خورشید برای تولید هیدروژن سبز استفاده می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *