اکتشافات جدید نفت و گاز در صحرای غربی مصر

اکتشافات جدید نفت و گاز در صحرای غربی مصر

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت Eni اکتشافات هیدروکربنی جدیدی در صحرای غربی مصر انجام می دهد. شرکت انرژی ایتالیایی گفت که از طریق حفاری چاه‌های Nada E Deep 1X، Meleiha SE Deep 1X و Emry Deep 21 اکتشافات جدید نفت و گاز قبلا متصل شده و تولید شده‌اند.

اکتشافات نفت و گاز

شرکت انی ادعا کرده است که اکتشافات نفت و گاز جدیدی انجام داده است که تخمین زده می‌شود حدود 8500 بشکه در روز نفت در امتیازات ملیحه در صحرای غربی مصر وجود داشته باشد.

شرکت انرژی ایتالیایی گفت که اکتشافات جدید هیدروکربن قبلا متصل شده و به تولید رسیده است. به گفته این شرکت، این رویکرد با استراتژی اکتشاف مبتنی بر زیرساخت هماهنگ است که فرصت‌ های اکتشافی را در مجاورت زیرساخت‌ های موجود به حداکثر می‌ رساند.

اکتشافات جدید شرکت انی

اکتشافات جدید انی از طریق حفاری چاه های Nada E Deep 1X، Meleiha SE Deep 1X و Emry Deep 21 انجام شده است.

چاه Nada E Deep 1X شصت متر هیدروکربن خالص را در سازندهای علم البیب و خطاتبا کرتاسه-ژوراسیک قطع کرد.

در چاه Meleiha SE Deep 1X سی متر هیدروکربن خالص در ماسه‌ های کرتاسه-ژوراسیک سازندهای Matruh و Khatatba یافت شد.

با حفر چاه Emry Deep 21، Eni سی و پنج متر هیدروکربن خالص را در ماسه سنگ های کرتاسه علم البویب قطع کرد.

افزایش چاه اکتشافی

شرکت انی تصریح کرد: این نتایج در اکتشافات سال 2021 در مجموع 8 حلقه چاه اکتشافی اضافه شده است که 75 درصد موفقیت را به دست می آورد و پتانسیل منطقه را تایید می کند. سایر فعالیت‌های اکتشافی در این امتیاز با نشانه‌های امیدوار کننده ادامه دارد.

این شرکت نفت و گاز ایتالیایی یک سرمایه گذاری مشترک به نام AGIBA با شرکت ملی نفت مصر General Petroleum Corporation (EGPC) در صحرای غربی دارد.

انی گفت که AGIBA با موفقیت استراتژی میدان نزدیک خود را در حوضه بالغ منطقه با هدف به حداکثر رساندن تولید با کنترل هزینه های توسعه و به حداقل رساندن زمان عرضه به بازار دنبال کرده است.

در یک توسعه جداگانه، انی یک قرارداد چارچوبی را با شرکت هلدینگ گاز طبیعی مصر (EGAS) امضا کرد که به حداکثر رساندن تولید گاز و صادرات LNG کمک می‌ کند. هدف از این توافق، ترویج صادرات گاز از مصر به اروپا و به ویژه به ایتالیا است.

هر دو طرف توافق کردند که ذخایر گاز مصر را با افزایش فعالیت‌ های گازی مشترک خود و شناسایی زمینه برای به حداکثر رساندن تولید کوتاه‌ مدت گاز، افزایش دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *