بیانیه مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وضعیت اوکراین

بیانیه مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وضعیت اوکراین

به گزارش بازار نفت و گاز، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه ای کلی درباره وضعیت اوکراین صادر کرد. چهار خط اصلی برق خارجی ZNPP همگی از کار افتاده اند و در حال حاضر برق را برای خانوارها، کارخانه ها و سایرین تامین نمی کند.

بیانیه مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی

دومین خط برق پشتیبان نیروگاه هسته‌ای Zaporizhzhya اوکراین (ZNPP) بازسازی شده است و اپراتور را قادر می‌سازد تا یک خط را در ذخیره نگه دارد در حالی که خط دیگر برق خارجی مورد نیاز نیروگاه برای خنک‌سازی راکتور و سایر عملکردهای ایمنی ضروری را در طول زمان تامین می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز در این سایت اعلام کرد که تعطیلی آن اعلام شده است.

ایمنی هسته‌ای در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

در یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم برای ایمنی هسته‌ای در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، یک واحد رآکتوری که دیروز تعطیل شد، اکنون مانند پنج راکتور دیگر این تأسیسات وارد حالت خاموشی سرد شده است، به این معنی که برای خنک‌سازی به انرژی کمتری نیاز دارد.

این آخرین راکتور فعال ZNPP بود و پس از بازسازی خط برق 330 کیلوولت (کیلوولت) در روز شنبه، به نیروگاه اجازه داد به جای تکیه بر خود راکتور برای تامین انرژی، به برق خارج از سایت از شبکه دسترسی داشته باشد. یک خط 750/330 کیلو ولت نیز اکنون بازسازی شده است و از آن برای تامین نیروی مورد نیاز نیروگاه برای عملکردهای ایمنی آن استفاده می شود و خط 330 کیلوولت بازسازی شده در ذخایر نگهداری می شود. دو خط ترمیم شده هر دو می توانند برق را از شبکه از طریق تابلو برق یک نیروگاه حرارتی مجاور دریافت کنند.

دسترسی نیروگاه به نیروی خارجی

علیرغم این تحولات مربوط به دسترسی نیروگاه به نیروی خارجی، مدیر کل رافائل ماریانو گروسی تاکید کرد که وضعیت ایمنی و امنیت هسته ای در نیروگاه – واقع در وسط یک منطقه جنگی – مخاطره آمیز است. چهار خط اصلی برق خارجی ZNPP همگی از کار افتاده اند و در حال حاضر برق را برای خانوارها، کارخانه ها و سایرین تامین نمی کند.

مدیرکل امروز در بیانیه‌ای به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «منطقه حفاظتی ایمنی و امنیت هسته‌ای به فوریت مورد نیاز است و من رایزنی‌های اولیه را با طرف‌های مربوطه آغاز کرده‌ام».

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *