دره کاتلین ذخیره عظیم لیتیوم برای تولید باتری

دره کاتلین ذخیره عظیم لیتیوم برای تولید باتری

به گزارش بازار نفت و گاز، Lycopodium برنده قرارداد 24 میلیون دلاری EPCM برای پروژه لیتیوم Kathleen Valley شد. طبق این قرارداد، این شرکت خدمات EPCM، تست و راه اندازی پیش از عملیات را برای تسهیلات پردازش و زیرساخت های غیر فرآیندی مرتبط در پروژه دره کاتلین ارائه خواهد کرد.

توسعه پروژه لیتیوم

شرکت استرالیایی اکتشاف و توسعه مواد معدنی Liontown Resources، Lycopodium Minerals را برای توسعه پروژه لیتیوم Kathleen Valley انتخاب کرده است.

Lycopodium یک قرارداد مهندسی، تدارکات، مدیریت ساخت و ساز (EPCM) و خدمات راه اندازی به ارزش حدود 35 میلیون دلار استرالیا (24 میلیون دلار) دریافت کرده است.

تست و راه اندازی پیش از عملیات

طبق این قرارداد، این شرکت خدمات EPCM، تست و راه اندازی پیش از عملیات را برای تسهیلات پردازش و زیرساخت های غیر فرآیندی مرتبط در پروژه دره کاتلین ارائه خواهد کرد.

Lycopodium قبلاً مطالعه پیش امکان‌سنجی (PFS) و به دنبال آن ارزیابی‌های مهندسی ارزش (VEAs) را در محل پروژه انجام داده است.

علاوه بر این، این شرکت خدمات مطالعات امکان‌سنجی قطعی (DFS) و طراحی مهندسی فرانت‌اند (FEED) را انجام داده است.

طبق قرارداد فعلی، این شرکت پروژه دره کاتلین را از طریق مرحله تحویل EPCM مدیریت خواهد کرد و انتظار می رود اولین تولید در سه ماهه دوم 2024 انجام شود.

مدیر عامل Lycopodium

پیتر دی لئو، مدیر عامل Lycopodium گفت: دره کاتلین یک پروژه لیتیومی با اهمیت جهانی است که مواد معدنی حیاتی باتری را برای صنایع در حال رشد خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی تامین می‌کند.

همانطور که ما به سمت آینده انرژی های تجدیدپذیر حرکت می کنیم، جایزه این پروژه موقعیت ما را به عنوان یک شریک برتر در تحویل پروژه های لیتیوم بیشتر تقویت می کند و از Liontown به خاطر فرصتی که با آنها در این پروژه مهم شریک شد تشکر می کنیم.

دره کاتلین ذخیره عظیم لیتیوم

دره کاتلین به عنوان یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین ذخایر لیتیوم سنگ سخت جهان و دارایی فلزات باتری Tier-1 در نظر گرفته می شود.

این در لبه غربی کمربند نورسمن-ویلونا گرین استون، در حدود 60 کیلومتری شمال لینستر، و 680 کیلومتری شمال شرقی پرث، استرالیای غربی واقع شده است.

انتظار می‌رود دره کاتلین با ظرفیت تولید اولیه 2.5 متر در پاس، سالانه نزدیک به 500000 تن کنسانتره اکسید لیتیوم 6 درصد را تامین کند.

کارهای توسعه دسترسی مستقیم به کانی سازی درجه بالاتر و به حداقل رساندن ضایعات و ردپای کربن پروژه را امکان پذیر می کند. سنگ معدن استخراج شده از طریق یک مدار فلوتاسیون کل سنگ فرآوری خواهد شد.

به گفته Lycopodium، علاوه بر این، این کانسار پنتوکسید تانتالیوم را نیز تولید خواهد کرد، ماده ای ضروری که در کاربردهای تولید الکترونیک و اپتیک استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *