ساخت شناور برای تولید، ذخیره و تخلیه نفت و گاز

ساخت شناور برای تولید، ذخیره و تخلیه نفت و گاز

به گزارش بازار نفت و گاز، Keppel برنده قرارداد 2.8 میلیارد دلاری برای ساخت P-83 FPSO برای میدان Búzios شد. P-83 که یازدهمین واحدی است که در میدان Búzios تحت بهره برداری پتروبراس نصب می شود، دارای ظرفیت تولید 225000 بشکه در روز، ظرفیت تزریق آب 250000 بشکه در روز، ظرفیت پردازش گاز 12 میلیون مترمکعب در روز و ظرفیت ذخیره سازی دو میلیون بشکه نفت خواهد بود.

پروژه توسعه میدان Búzios

Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M) به عنوان بخشی از پروژه توسعه میدان Búzios، قراردادی به ارزش حدود 2.8 میلیارد دلار از Petroleo Brasileiro (Petrobras) برای تولید، ذخیره و تخلیه شناور P-83 (P-83 FPSO) برنده شد.

قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز (EPC) به شرکت تابعه کاملاً متعلق به کشتی سازی Keppel واگذار شده است.

یازدهمین واحد میدان Búzios

P-83 یازدهمین واحدی خواهد بود که در میدان Búzios نصب می شود که توسط پتروبراس با سهام 92.6٪ اداره می شود. شرکت‌های چینی CNOOC و CNODC شرکای دیگری هستند که هر کدام 3.7 درصد سهام در میدان واقع در منطقه پیش‌نمک حوضه سانتوس دارند.

کشتی سازی کپل باید FPSO را در نیمه اول سال 2027 تحویل دهد.

برای Keppel O&M، P-83 یک سفارش تکراری از P-80 FPSO است که توسط آن در آگوست 2022 ایمن شد. P-83 FPSO همچنین سومین واحدی است که Keppel O&M برای Petrobras برای میدان Buzios می سازد. یکی دیگر P-78 FPSO است.

کریس اونگ، مدیرعامل Keppel O&M گفت: ما می‌توانیم از اولین FPSO جدیدمان، P-78، که به خوبی پیشرفت می‌کند و به درآمد Keppel O&M کمک می‌کند، بینش‌هایی را به دست آوریم.

دستاوردهای بهره‌وری بیشتر

از آنجایی که P-83 و P-80 واحدهای یکسانی هستند، می‌توان انتظار داشت که صرفه‌جویی در مقیاس و دستاوردهای بهره‌وری بیشتر شود، زیرا می‌توانیم فرآیند مهندسی و ساخت‌وساز را بیشتر بهینه کنیم، همچنین به طور کامل از فناوری و هماهنگی یکپارچه با شرکای خود استفاده کنیم.»

ظرفیت تولید P-83 FPSO

ظرفیت تولید P-83 FPSO معادل 225000 بشکه نفت در روز (bopd) خواهد بود. ظرفیت تزریق آب 250000 بشکه در روز، ظرفیت فرآوری گاز 12 میلیون متر مکعب در روز (Sm3/d) و ظرفیت ذخیره دو میلیون بشکه نفت خواهد بود.

FPSO جدید که توسط کارخانه های کشتی سازی در سنگاپور، چین و برزیل ساخته می شود، به افزایش ظرفیت نصب شده Búzios به دو میلیون بشکه در روز از 600000 بشکه فعلی کمک می کند.

تولید در P-83 FPSO

P-83 FPSO به 15 حلقه چاه متصل خواهد شد که 8 چاه تولیدکننده نفت و 7 حلقه باقی مانده انژکتوری هستند. قرار است تولید آن در سال 2027 آغاز شود.

پتروبراس اظهار داشت: P-83 بخشی از نسل جدید پلتفرم‌های این شرکت است که ظرفیت تولید و فناوری بالایی برای کاهش انتشار کربن دارد. این پلت فرم از فناوری شعله ور بسته استفاده می کند که استفاده از گاز را افزایش می دهد و از سوختن آن در جو به روشی ایمن و پایدار جلوگیری می کند.

یک نوآوری دیگر سیستم تشخیص گاز متان است که می تواند برای جلوگیری یا کاهش خطر نشت این ترکیب عمل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *