عراق از سهمیه نفت خام فوریه اوپک فراتر رفت

عراق از سهمیه نفت خام فوریه اوپک فراتر رفت

گزارش اختصاصی از بازار نفت و گاز ایران درباره صادرات نفت کشور عراق به سایر کشور ها:

بر اساس آمار منتشر شده توسط بازاریاب دولتی سومو، عراق در ماه فوریه 11000 بشکه در روز بیشتر از سهمیه نفت خام خود تولید کرد سومو گفت: عراق ماه گذشته 3.868 میلیون بشکه در روز تولید کرد، در حالی که تولید این کشور در ژانویه 3.807 میلیون بشکه در روز بود. این مقدار کمی بیشتر از تخمین آرگوس از 3.85 میلیون بشکه در روز برای ماه فوریه است و بیشتر از سقف تولید کشور از 3.857 میلیون بشکه در روز برای ژانویه تا آوریل است.

آمار سومو

بر اساس آمار سومو, عراق بار دیگر نتوانست به وعده‌ های مکرر خود برای جبران مازاد تولید بیش از حد پایبند باشد. داده های آرگوس نشان می دهد که عراق از زمان آغاز معامله فعلی در ماه مه سال گذشته 18.3 میلیون بشکه بیشتر از سقف اپک تولید کرده است. این بدان معناست که برای جبران کامل، نیاز به تولید حدود 120.000 بشکه در روز، زیر سهمیه در ماه مارس-ژوئیه است.

جولای آخرین مهلت گروه اوپک برای جبران کامل تولید بیش از حد گذشته برای کشور ها است. عراق مدتهاست که در پشت عدم کنترل خود بر تولید نفت در منطقه نیمه خود مختار کردستان پنهان است تا بخشی از عدم انطباق خود با توافقنامه اوپک را توضیح دهد. احسان اسماعیل وزیر نفت ماه گذشته گفت اگر منطقه کردستان سهم خود را کاهش دهد، زیر سهمیه ماه فوریه را تولید خواهد کرد. سومو تولید نفت خام از منطقه کردستان را در ماه گذشته 439،000 بشکه در روز اعلام کرد که در مقایسه با ژانویه 20،000 بشکه در روز بیشتر بود.

مقاله پیش بینی قیمت نفت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *