پروژه مشترک جذب کربن در رقابت مهم دولتی

پروژه مشترک جذب کربن در رقابت مهم دولتی

به گزارش بازار نفت و گاز، SSE Thermal AND Equinor دو پروژه مشترک جذب کربن را در رقابت مهم دولتی ارائه می دهد. در مجموع، دو نیروگاه کم کربن در Keadby و Peterhead می توانند تا سه میلیون تن CO2 در سال جذب کنند.

پروژه مشترک جذب کربن

SSE Thermal و Equinor بر تعهد خود به صفر خالص با ارسال رسمی دو پروژه کم کربن به فرآیند توالی خوشه ای دولت تاکید کرده اند. به همراه Equinor، SSE Thermal، بخشی از SSE plc فهرست FTSE، در حال برنامه ریزی برای توسعه دو نیروگاه جدید مجهز به فناوری جذب کربن برای حذف CO2 از انتشار گازهای گلخانه ای است – یکی در Keadby در منطقه Humber و دیگری در Peterhead در شمال. -شرق اسکاتلند

نیروگاه Keadby 3 Carbon Capture Power به خطوط لوله مشترک در حال توسعه از طریق همکاری Zero Carbon Humber و East Coast Cluster متصل می شود و CO2 در زیر دریای شمال جنوبی ذخیره می شود.

در همین حال، نیروگاه جذب کربن پیترهد، در ساحل آبردین شایر، تنها سایت اصلی تولید حرارتی اسکاتلند را با انتشار گازهای گلخانه‌ای که با استفاده از خطوط لوله توسعه یافته توسط پروژه Acorn منتقل و ذخیره می‌شود، کربن زدایی می‌کند.

در مجموع، دو نیروگاه کم کربن در Keadby و Peterhead می توانند تا سه میلیون تن CO2 در سال جذب کنند که 10 درصد از هدف دولت بریتانیا در سال 2030 است. آنها بخشی از برنامه شتاب خالص صفر SSE را تشکیل می دهند و ارسال نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در ارائه استراتژی SSE است.

برنامه شتاب خالص صفر SSE ما را در طول پنج سال آینده شاهد سرمایه گذاری 12.5 میلیارد پوندی با تمرکز بر زیرساخت های کم کربن خواهد بود، و در حالی که تولید انرژی های تجدیدپذیر در قلب این استراتژی قرار دارد، ما می دانیم که به انرژی کم کربن انعطاف پذیر برای هنگامی که باد نمی وزد و خورشید نمی تابد، امنیت عرضه را تضمین کنید.»

مارتین پیبوورث، مدیر بازرگانی و انرژی گروه SSE

مارتین ادامه داد: «به همین دلیل است که پروژه‌های جذب کربن، مانند پروژه‌هایی که در Keadby و Peterhead در حال توسعه هستیم، بسیار مهم هستند. دولت بریتانیا به وضوح نقش محوری جذب کربن در کمک به دستیابی به اهداف خالص صفر را به رسمیت می شناسد و فرآیند توالی خوشه ای برای راه اندازی و اجرای پروژه ها در اسرع وقت ضروری است.

نیروی قابل انعطاف

Grete Tveit، معاون ارشد راه حل های کم کربن در Equinor، گفت:

نیروگاه Keadby 3 Carbon Capture Power و Peterhead Carbon Capture Power نقش مهمی در ارائه نیروی قابل انعطاف در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر متناوب خواهند داشت و امنیت انرژی کم کربن را افزایش می‌دهند. این پروژه‌ها کمک قابل توجهی به جاه‌طلبی‌های تغییر اقلیم بریتانیا خواهند داشت، با نیروگاه Keadby 3 Carbon Capture Power چشم انداز Zero Carbon Humber را برای تبدیل شدن به اولین خوشه خالص کربن صفر تا سال 2040 تسریع می‌بخشد.

به عنوان بخشی از برنامه ده نقطه ای خود برای انقلاب صنعتی سبز، دولت بریتانیا تعهدی را برای استقرار فناوری جذب کربن در دو خوشه صنعتی تا اواسط دهه 2020 و دو خوشه دیگر تا سال 2030 ایجاد کرد.

در فاز 1 فرآیند توالی خوشه‌ای، دولت بریتانیا دو خوشه «Track 1» را اعلام کرد که برای توسعه زیرساخت‌های جذب و ذخیره کربن حیاتی پشتیبانی می‌شوند. خوشه ساحل شرقی در «شیار 1» نامگذاری شد و خوشه اسکاتلندی به عنوان خوشه ذخیره نامگذاری شد.

به عنوان بخشی از فاز 2 این فرآیند، دولت پروژه های منفرد انتشار دهنده را در داخل خوشه ها در نظر خواهد گرفت. پروژه‌هایی که در فاز 2 فرآیند توالی خوشه‌ای انتخاب می‌شوند، اولین فرصتی را خواهند داشت که برای دریافت پشتیبانی لازم مورد بررسی قرار گیرند. انتظار می رود در ماه می 2022 تصمیم گیری شود.

SSE Thermal و Equinor همچنین در حال همکاری بر روی دو پروژه دیگر در هامبر هستند. Keadby Hydrogen اولین نیروگاه 100٪ سوخت هیدروژن در جهان خواهد بود در حالی که Aldbrough Hydrogen Storage واقع در شرق یورکشایر، یکی از بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی هیدروژن در جهان خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *