پیشرفت چین به سطح اول جهانی فناوری انرژی هسته ای

پیشرفت چین به سطح اول جهانی فناوری انرژی هسته ای

به گزارش بازار نفت و گاز، اتصال موفقیت آمیز واحد 4 Hualong One، یک پروژه انرژی هسته ای شانگهای الکتریک تکمیل و راه اندازی کامل شد پروژه آزمایشی Hualong One نشان دهنده پیشرفت چین به سطح اول جهانی فناوری انرژی هسته ای است.

تکمیل و راه اندازی کامل پروژه 

در ۲۵ مارس، واحد نیروگاه هسته‌ ای فوکینگ ۶، که شانگهای الکتریک به ساخت آن کمک کرد، ۱۶۸ ساعت عملیات آزمایشی را تکمیل کرد و آن را برای عملیات تجاری آماده کرد. واحد 6 هسته ای فوکینگ دومین واحد از پروژه نمایشی هوآلونگ وان نیروگاه هسته ای نسل سوم بومی چین است. تکمیل و راه اندازی کامل پروژه نمایشی Hualong One نشان دهنده پیشرفت چین به اولین سطح جهانی فناوری و قابلیت های انرژی هسته ای است و از تبدیل چین به یک بازیگر پیشرو در بخش انرژی هسته ای حمایت می کند.

هر دو واحد K-2 و K-3 نیروگاه هسته‌ای کراچی با شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC) قرارداد دارند و شانگهای الکتریک به عنوان یکی از تامین‌ کنندگان اصلی تجهیزات، به کشور چین، خدمت می‌کند. فناوری های هسته ای هنر این نیروگاه یکی از مهم‌ ترین نقاط عطف در همکاری انرژی چین و پاکستان است که در کمک به پاکستان برای ایجاد اقتصاد کم کربن و همچنین تزریق انگیزه تازه به طرح کمربند و جاده چین مؤثر است.

بهره برداری از نیروگاه هسته ای

تکمیل و بهره برداری از K-2 و K-3 نیروی هسته ای کراچی، به عنوان یک پروژه برجسته تحت ابتکار کریدور اقتصادی چین و پاکستان و کمربند و جاده، گام مهمی برای شرکت های انرژی چینی است که آنها به گسترش بین المللی خود ادامه می دهند. حضور در بازار شانگهای الکتریک در بیانیه‌ ای گفت: این امر همچنین نوید عصر جدیدی برای همکاری بین چین و پاکستان است که در آن دو کشور مشارکت استراتژیک جامع خود را در یک نیروی مشترک برای پیشبرد توسعه سبز و دستیابی به اهداف اوج کربن و بی‌ طرفی بیشتر هم افزایی می‌کنند.

شرکت Shanghai No.1 Machine Tools Plant Limited، یکی از شرکت‌های تابعه گروه برق هسته‌ای شانگهای، برای ساخت تجهیزات اصلی داخلی رآکتور مورد استفاده در جزیره هسته‌ ای، ماشین‌های شارژ و تخلیه سوخت تجهیزات PMC و همچنین دستگاه‌های حمل و نقل سوخت مأموریت یافت. این شرکت پروژه توسعه داخلی راکتور Hualong One را از سال 2015 آغاز کرد و با موفقیت بر هفتاد و یک مشکل از جمله چالش های فنی و آزمایشی غلبه کرد. در طول این فرآیند، شرکت نوآوری فناوری را در 2 بومی سازی مواد، 5 فناوری جوش، 4 فناوری تست و 7 فناوری فرآیند تکمیل کرد. همچنین 10 اختراع تولیدی را به دست آورد.

ایجاد پیشرفته‌ ترین راکتور هسته‌ای چین

در فرآیند ایجاد پیشرفته‌ ترین راکتور هسته‌ای چین، چندین شرکت تابعه شانگهای الکتریک، از جمله شرکت تجهیزات نیروگاه برق شانگهای، نیز در ساخت تجهیزات هسته‌ای این جزیره معمولی، مانند توربین‌ های بخار، ژنراتورهای برق، و بخار شرکت کردند. جداکننده های آب و همچنین طراحی مجموعه ژنراتور توربین بخار.

واحد K-2 نیروگاه در سال 2021 وارد عملیات تجاری شد و یک آزمایش عملیات مداوم 100 ساعته را با قدرت کامل به پایان رساند و تمام شاخص های عملکرد به استانداردها رسید و واحد در شرایط سالم کار کرد. انتظار می‌ رود هر واحد هوآلونگ وان سالانه حدود 9 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند که می‌ تواند تقاضای برق سالانه بیش از 4 میلیون خانوار در پاکستان را برآورده کند که برابر با برق تولید شده توسط 3.12 میلیون تن زغال سنگ استاندارد و انتشار 8.16 میلیون دی اکسید کربن در هر سال و همچنین کاشت بیش از 70 میلیون درخت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *