تغییرات قیمت روغن پایه 1401

,
قیمت روغن پایه sn500

قیمت روغن پایه آرگوس  اردیبهشت 1401

عید فطر و کاهش معاملات و ثبات قیمت ها

قیمت‌های روغن‌های پایه خاورمیانه در این هفته به طور کلی ثابت بود، زیرا فعالیت‌های بازار به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و بیشتر

فعالان بازار در آستانه تعطیلات طولانی عید فطر به صورت جدی وارد معاملات نشدند، در اعیاد اسلامی با توجه به افزایش تردد در شهرها ممکن است مصرف بنزین افزایش یابد ولی با توجه به تعطیلی بازار ها معاملات روغن پایه  رشد چندانی ندارد.قیمت روغن پایه گروه اول I SN500 در مذاکرات محدودی که در روز ۲۸ آوریل برابر با ۸ اردیبهشت صورت گرفت  برای  محموله های روغن پایه صادراتی  ایران در این هفته به طور کلی ثابت بود وتغییر چندانی در قیمت ها دیده نشد ومی توان گفت قیمت ها همان قیمت های قبلی است.

در مرکز تجاری اصلی، امارات متحده عربی نیز تقاضای زیادی روانه بازار نشد و معاملات در این مرکز به صورتی کند و با تعداد کم صورت  می گرفت و می توان گفت که در امارات نیز بازاردرکسادی به سر می‌برد . معمولاً نوسانات قیمت روغن در خلیج فارس و در امارات تا حدودی مشابه هم می باشد ولی قیمت ها با توجه به اینکه  امارات  هزینه برای حمل از ایران تا امارات پرداخت می کندکمی بیشتر است و با توجه به اینکه روز ۲۸ آوریل آخرین روزهای ماه رمضان است کسادی بازار در هر دو منطقه مشهود بود.

مذاکرات محدودی   برای خرید روغن پایه بر اساس ترم تحویل در بیرون از مخزن نگهداری در  شارجه برای SN500 و SN150 انجام شد که تعداد آن ها اندک بود.معاملات در حالی انجام شد که منطقه برای تعطیلاتی که از آخر هفته آغاز می شود خود را آماده می کند و به نظر می رسد که رونق بازار از بعد از تعطیلات عید فطر باشد که مصادف با هفته اول می خواهد بود.به این ترتیب، محدوده ارزیابی برای روغن های گروه اول  SN500 و SN150 حفظ شد که این با ثبات ماندن قیمت به خوبی منعکس کننده عدم وجود معاملات بوده و نشان می دهد که عرضه و تقاضا در حدی نبوده  که بر روی قیمت ها اثر گذار باشد.قیمت های واردات روغن های پایه گروه دوم در امارات در این هفته به دلیل عدم وجود پیشنهادات خرید آنی  برای هر گونه واردات ثابت باقی ماند.قیمت های روغن پایه  گروه سوم براساس ترم تحویل در کنارمخزن نگهداری روغن در  امارات متحده عربی به دلیل عدم وجود پیشنهادات خرید آنی، ثابت باقی ماند.

انتظار می رود سطح تولید در میان تولیدکنندگان عمده روغن پایه واقع در خاورمیانه تا سه ماهه دوم سال 2022 پایدارباقی بماند. به طور کلی می‌توان گفت که هفته پایانی ماه آوریل یک هفته کم تحرک و سرد و بی رونق برای معاملات روغن پایه در منطقه خاورمیانه بود.

 

تحلیل عرضه روغن پایه اروپا

 

قیمت جهانی روغن پایه

خرید روغن پایه خاورمیانه

کاهش عرضه بازار روغن‌ پایه ژاپن و کاهش صادرات سنگاپور 1400

آنالیز روغن پایه جهانی  آرگوس معتقد هستند قیمت جهانی روغن پایه که عرضه به اشباع رسیده و قیمت‌ها تحت‌فشار عرضه به پایین‌ترین حد خود رسیده است .

این در حالی است که تولید هم تا حدی کاهش‌یافته است ولی کاهش تقاضا آن‌قدر شدید است

که کاهش تاریخی تولید ژاپن که از سال ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است هیچ تأثیری بر بازار نداشته است و هیچ خریداری استرس کمبود روغن به بازار هجوم نمی‌آورد.

صادرات روغن‌پایه ژاپن به پایانه سنگاپور ۸۰ درصد کاهش داشته است که در یک دهه اخیر هیچ‌گاه صادرات ژاپن تا این حد کم نشده بود.

صادرات روغن‌پایه از سنگاپور به سایر نقاط جهان نیز کاهش چشمگیر داشته که از سه‌ماهه دوم سال

۲۰۲۰ که پاندمی در اوج بوده و به‌شدت بر صادرات تأثیر گذاشت، این کاهش صادرات روغن بی‌سابقه بوده است.

میزان صادرات روغن از پایانه سنگاپور از ماه ژوئن تاکنون ۱۴۰ هزارتن بوده است و این روند در ماه نوامبر و دسامبر نیز ادامه یافته است.

تأثیر او میکرون بر صنعت خودروسازی و مصرف روغن

خریداران چینی و هندی در انتظار قیمت روغن‌ پایه

در چنین شرایطی خریداران چینی به‌دقت بازار را رصد می‌کنند تا زمانی که اطمینان پیدا کنند

قیمت از این حد پایین‌تر نمی‌رود و با خیال راحت قیمت را در کف شناسایی و خرید خود را انجام می‌دهند.

به نظر می‌رسد هفته‌های متوالی کاهش قیمت، چینی‌ها را به این باور رسانده که لحظه خرید نزدیک شده و صبر بیشتر جایز نیست.

آن‌ها بخصوص برای روغن‌های bright Stock گروه یک و روغن‌های سنگین گروه دو برنامه‌هایی دارند که از ارزانی بازار روغن‌پایه در این ایام حداکثر بهره را ببرند و خیره سازی خود را انجام دهند.

هرگونه افزایش تقاضا برای این دو گروه روغن ممکن است چین را ازنظر لجستیک و حمل‌ونقل با مشکل مواجه سازد

زیرا کمبود وسیله حمل همیشه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازرگانان و خریداران چینی در کلیه عرصه‌های تجاری و بخصوص در حمل مواد نفتی بوده است.

در هند تقاضا برای خرید از ثبات بیشتری برخوردار است، بااین‌وجود، فراوانی روغن و زیاد بودن عرضه، تردید هندی‌ها را نیز در بازار دوچندان کرده است

ولی نشانه‌های برای خرید محصولات روغن و بخصوص روغن bright stock در حال ظهور است و این احتمال وجود دارد که هندوستان نیز جهت تأمین روغن خود با مشکلاتی مواجه گردد ولی آنچه تاکنون رخ‌داده است انتظار از سوی این دو کشور بزرگ و پرمصرف آسیایی بوده است.

 

دریافت فایل این خبر 

بیشتر بخوانید : جدیدترین اخبار نفت و بنزین و گازوییل

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

اخبار بازار نفت گاز پتروشیمی انرژی بنزین و گازوئیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *