اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید

اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید

اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید به تحلیل بازار نفت و گاز طبق آخرین تغییرات اعمالی در روند پلی وینیل کلراید، مقاطع طولی شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی در تالار صنعتی و محصولات شیمیایی و آف گریدهای آنها، محصولات آف گرید پلیمری یه غیر از پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید در تالار پتروشیمی عرضه مابقی محصول‌ها طبق روال عادی هر هفته صورت می‌گیرد.

تنوع عرضه محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا

۲۰۰ تن سولفور مولیبدن، ۵۳۹ تن پلی وینیل کلراید و ۱۲۰ هزار تن تختال نیز در تالار حراج باز عرضه می شود. تالار سیمان هم در این روز شاهد عرضه ۱۳۴ هزار و ۱۳۰ تن سیمان است. تالار صادراتی بورس کالا عرضه ۳۶ هزار و ۹۰ تن قیر و ۷۰۴ تن سبد ناودانی را تجربه می کند. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز شاهد عرضه ۳۴ هزار و ۸۳۸ تن مواد پلیمری، روغن پایه و قیر است. 

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه ۸ هزار و ۴۰۶ تن شمش بلوم، شمش زاماک، قراضه فولادی، کنسانتره ایلمنیت، الیاف استیپل، لوله مسی و بوتادین را تجربه می کند. بر اساس اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید، در مجموع ۵۳۵ هزار و ۵۴۳ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می شود.

افزایش قیمت PVC اروپا و ترکیه

قیمت PVC جهانی در ترکیه این هفته به دلیل کاهش پیشنهادات هزینه های بالادستی افزایش یافت اگرچه تقاضای عمومی پس از کاهش ارزش لیر ترکیه در سال 2021 به طور کامل بهبود نیافته است،برخی از تاجران موفق شده بودند برخی از محصولات را با قیمت های بالاتر تخلیه کنند. به گفته یکی از تاجران، اشتهای بازار کم است اما در ماه مارس، با فشار آوردن بر مشتریان به فروش خوبی خواهیم رسید.

همین منبع با تأکید بر افزایش اخیر هزینه های بالادستی و لجستیکی گفت که قیمت ها بسیار افزایش یافته است. همچنین، به مشکلات تولیدی در برخی از تولیدات آسیایی و تأثیر آن بر افزایش هزینه ها اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت پلی وینیل کلراید جهانی کلیک کنید.

افزایش 100-80 دلاری PVC آسیا

بازار PVC آسیا در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، 80-70 دلار/ میلیون تن در هفته افزایش یافت؛در حالی که قیمت CFR چین به بالاترین حد خود در سه ماهه گذشته یعنی 1.390 دلار در هر میلیون تن رسید زیرا عرضۀ محدود باعث افزایش پیشنهادات جدید برای آوریل شد.در 22 مارس مصادف با 2 فروردین 1401، پیشنهاد جدید آوریل با افزایش 100-80 دلار/ میلیون تن نسبت به ماه قبل اعلام شد که در نتیجه، 50 دلار/ میلیون تن بالاتر از انتظار بازار است.

برای ماه آوریل، پیشنهادات جدید 1.390 دلار/ میلیون تن CFR چین، 1.640 دلار/ میلیون تن CFR هند و 1.350 دلار/ میلیون تن فوب تایوان گزارش شد.پیشنهادات بالاتر برای آوریل منعکس کنندۀ عرضۀ محدود و همچنین بازار صعودی بالادستی بود.به نظر می رسد که منابع اسپات از کره و تایوان محدود می شود زیرا کاهش نرخ کارکرد کرکر بخار باعث کاهش عملیات کارخانه پایین دستی شد.

براساس داده های کامودیتی گلوبال S&P، در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 حدود 13.59 دلار در هر بشکه نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.از سوی دیگر، جوّ بازار PVC چین نزولی گزارش شده است که منعکس کنندۀ تقاضای ضعیف تر برای ساخت و ساز است.در همین تاریخ، قیمت PVC بر پایه اتیلن 50 یوان/ میلیون تن در هفته کاهش یافت تا به 9.400 یوان/ میلیون تن یا 1.380 دلار/ میلیون تن براساس برابری واردات ارزیابی شود؛

ایجاد چالش در حمل و نقل LDPE اروپا

از آنجا که بسیاری از فروشندگان معاملات خود را تا پایان ماه مارس قبل از افزایش شدید قیمت ها به تعویق انداختند، بازار آوریل LDPE اروپا در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 رشد خوبی داشت. چالش های حمل و نقل همچنان دردسرهای بیشتری برای فعالان اروپایی ایجاد می کند،

چون شنیده می شود که صادرات و واردات اسپانیا تحت تأثیر اعتصابات جاری این کشور در پاسخ به افزایش هزینه های سوخت قرار گرفته است. فرانسه تحت تأثیر این تأخیرهای 10 روزه در ارسال محموله ها از اسپانیا قرار گرفته است. همچنین در ایتالیا، ازدحام بندر و فضای محدود انبارها باعث انباشته شدن بارها شده است.

احتمال می رود اعتصاب کامیون داران تا آوریل ادامه داشته باشد. در اروپای شرقی شنیده شد که رانندگان با کمبود مواجه هستند زیرا تعداد زیادی رانندگان اوکراینی در بازارهای اروپای شرقی پس از تهاجم روسیه به کشور خود بازگشتند.

افزایش 2.11 دلار قیمت نفت خام در هر بشکه

قیمت های LDPE آسیایی به دلیل افزایش تقاضای نفت خام و کاهش تقاضا در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 ادغام شد.

تقاضا زیاد نبود و برخی از تاجران با توجه به بی ثباتی بازار، خرید LDPE را نسبتآ کاهش دادند. دورنمای بازار مثبت نیست زیرا نرخ بهره و قیمت نفت خام رو به افزایش است؛ در حالی که می توان با تورم میزان مصرف را مهار کرد. قیمت آتی نفت خام ICE برنت می 2.11 دلار در هر بشکه افزایش یافت و در ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور به 116.61 دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تاجران، در این هفته به دلیل نوسانات قیمت نفت خام پیشنهادات کمتری شنیده شد.

به گفته مبدل ها، پیشنهادات محصول نهایی همچنان کند بود و قیمت LDPE در جنوب آسیا در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 در بحبوحۀ کمبود پیشنهادات، ثابت ماند. فعالان بازار انتظار دارند که پیشنهادات برای ماه آینده به دلیل نگرانی از عرضه در بازار همچنان رو به افزایش باشد. در اخبار کارخانه آمده است که شرکت ملی نفت ابوظبی و بورلیس در حال توسعۀ کارخانۀ پتروشیمی بوروگ در شهر صنعتی رویس در امارات با ظرفیت تولید 1.4 میلیون تن پلی اتیلن در سال هستند.

ورود خریداران روسی به بازار اسپات

قیمت HDPE اروپیی در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، افزایش یافت زیرا شنیده شد که تولیدکنندگان سطوح قیمت آوریل را به دنبال افزایش چشمگیر قیمت ها در ماه مارس، تا سه رقم افزایش دادند. مصرف کنندگان با نگرانی از روند نزولی اقتصاد کلان، از انتقال قیمت ها به مشتریان خود بیم داشتند.

روسیه در سال 2021، 138.449 میلیون تن HDPE را به اتحادیه اروپا عرضه کرد که 8.3 درصد از کل واردات را به خود اختصاص داد؛در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا حدود 50.450 میلیون تن به روسیه صادر کردند.

ورود خریداران روسی به بازار اسپات

ورود خریداران روسی به بازار اسپات

افزایش 2.11 دلاری نفت خام در هر بشکه

قیمت های HDPE آسیایی در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، در میان تقاضای ضعیف و هزینه های بالای نفت خام متفاوت بود.قیمت آتی نفت خام ICE برنت می 2.11 دلار در هر بشکه افزایش یافت و در ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور به 116.61 دلار در هر بشکه رسید.

مبدل های چینی PE کافی دریافت نمی کنند و ترجیح می دهند همچنان در حالت انتظار بمانند. در طول هفته به دلیل نوسان قیمت نفت خام پیشنهادات کمتری شنیده شد.کل موجودی انبارهای بندر چین در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، 40.000 میلیون تن افزایش یافت و به 1.03 میلیون تن در سال رسید.

تجار چینی در بحبوحۀ تقاضای داخلی ضعیف به دلیل محدودیت های کووید-19 و افزایش موجودی، مواد داخلی و وارداتی را به آسیای جنوب شرقی با قیمت 1.440-1.400 دلار/ میلیون تن CFR آسیای جنوب شرقی صادر می کردند. برخی از فروشندگان با ارائه پیشنهادات بالا، انتظار داشتند که تقاضا پس از لغو محدودیت های کووید-19 مجددآ بازگردد.

عدم ارائه پیشنهادات از سوی تأمین کنندگان خارجی و نگرانی از عرضۀ پلی اتیلن در هند احساسات بازار در جنوب آسیا را افزایش داد. قیمت گریدهای HDPE در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، ثابت و بالاتر بود زیرا خریداران منطقه ای منتظر پیشنهادات جدید برای آوریل بودند.

برای اطلاع از قیمت پلیمر در بازارهای جهانی کلیک کنید.

افزایش قیمت ها PP اروپا

بر اساس اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید، قیمت ها در بازار PP اروپا در هفته منتهی به 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 به افزایش خود ادامه دادند چرا که نگرانی از بی ثباتی بازار باعث افزایش مداوم نوسانات بازار شد.

افزایش قیمت های قراردادی و اسپات در هفته و ماه برای دو گرید تزریقی و کوپلیمری با هزینه های مازاد انرژی عوامل اصلی در افزایش هزینه های حمل و نقل محسوب می شوند. فعالان بازار از این روند افزایشی نگران هستند. افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه مصرف کنندگان را با مشکلاتی مواجه کرد.

یکی از تولیدکنندگان به نوسان قیمت تولید نفتا و قیمت نفت اشاره کرد؛ افزایش قیمت انرژی افزایش هزینه های پلی پروپیلن و اختلال در فرایند تولید را در پی داشته است؛ به طوری که تولیدکنندگان به دنبال انتقال قیمت انرژی و مواد اولیه به مصرف کنندگان بودند. با این وجود، تقاضا برای PP همچنان بالا است و مصرف کنندگان نیز در پی ذخیره سازی محصولات هستند.

کاهش تقاضا PP آسیایی

بازار PP آسیایی در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 در پی کاهش تقاضا سقوط کرد؛به طوری که محموله های داخلی شرق چین با 150 یوان/ میلیون تن کاهش در روز به 8.800 یوان/ میلیون تن رسید.نوسانات قیمت در چین بیشتر ناشی از نوسانات بازار نفت خام بود؛ در حالی که دورنمای کلی بازار به دلیل عرضه مازاد و تقاضای پایین دستی ضعیف بود.

در هفته منتهی به 18 مارس مصادف با 27 اسفند 1400، برخی از تأمین کنندگان در چین گفتند که قصد دارند فعالیت کارخانجات خود را به دلیل افزایش سطح ذخایر کاهش دهند.به گفته منابع تجاری، سهام PP در هفته افزایش نسبی داشته است و با افزایش موج جدید کووید-19، فعالیت کارخانجات نیز کند شده است.

طبق اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید،برخی از تأمین کنندگان کره جنوبی نیز به دلیل تقاضای ضعیف صادراتی، نرخ بهره وری کارخانجات خود را کاهش دادند. وضعیت اقتصادی شرایط خوبی ندارد و تولیدکنندگان همچنان متضرر می شوند. برخی منابع صنعتی انتظار دارند که شیوع کووید-19 در چین قیمت ها در دیگر بازارها را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا افزایش ذخایر به معنای صادرات بیشتر محموله های چینی به مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی است.

کاهش تقاضا PP آسیایی

کاهش تقاضا PP آسیایی

افزایش 100 یوان/ میلیون تن بوتادین

بوتادین آسیایی در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، 20 دلار/ میلیون تن CFR چین افزایش داشت که در مقایسه با بالاترین سطح هفت ماهه، در پی کاهش عرضه و افزایش قیمت مواد اولیه به 1.470 دلار/ میلیون تن رسید. براساس داده های کامودیتی گلوبال S&P، معاملات آتی ICE برنت می 2.11 دلار در هر بشکه افزایش داشت.

در ساعت 8:30 به وقت گرینویچ به 116.61 دلار در هر بشکه رسید.همچنین در راستای تقویت نفت خام، نفتای CFR ژاپن 31.375 دلار در هر میلیون تن افزایش یافت و به 997 دلار/ میلیون تن رسید. به گفته برخی منابع بازار، تقاضای اسپات از چین در تلاش برای جبران کمبود عرضه به دلیل کاهش عملیات کرکر بخار از آوریل ارائه شده است.

همچنین این منابع، قیمت CFR چین را 1.500 دلار/ میلیون تن اعلام کرد اما بحث های قیمت اسپات در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401 خاموش بود. با افزایش تقاضا و عرضه محدود، قیمت بوتادین داخلی چین 100 یوان/ میلیون تن در روز افزایش یافت و براساس برابری واردات، به بالاترین سطح هفت ماهه یعنی 10.800 یوان/ میلیون تن معادل 1.474 دلار/ میلیون تن رسید.

افزایش ریسک بازار در پی نوسان قیمت پارازایلن

نوسان قیمت نفت در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، بازار پارازایلن آسیایی را تحت تأثیر قرار داد؛اگرچه شاخص CFR تایوان/ چین 7 دلار/ میلیون تن در روز 1216.67 دلار در هر میلیون تن ارزیابی شد. این تأثیرپذیری در راستای افزایش قیمت های آتی نفت خام ICE برنت بود که در 23 مارس مصادف با 3 فروردین 1401، با 2.11 دلار افزایش در هر بشکه به 116.61 دلار در هر بشکه رسید. کامودیتی گلوبال S&P یادداشت مشترکی را در 22 مارس مصادف با 2 فروردین 1401 منتشر کرد که بیان کنندۀ “منشأ و مالکیت مواد” در بازارهای نفت اروپایی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *