تحلیل صنعت pvc جهانی

تحلیل صنعت pvc جهانی

تحلیل صنعت pvc جهانی به نقل از بازار نفت و گاز ایران پلی وینیل کلراید (PVC) در ترکیه و اروپا 50 یورو افزایش داشت.

PVC ترکیه و اروپا

افزایش 50 یورو/ میلیون تن قراردادهای PVC در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400 شنیده شد. تولیدکنندگان PVC هنوز هیچ افزایش قیمت جدیدی اعلام نکرده اند. با توجه به اینکه به دنبال اعمال هزینه های اضافی برای جبران افزایش هزینه های بالادستی بودند،

به ارزیابی این مسئله پرداختند که آیا هزینه های اضافی را مانند سایر پلیمرها اعمال کنند یا خیر. منابع قیمت نقدی اروپا را بالاتر از سطح DDP، 1800 یورو/ میلیون تن گزارش کردند. علاوه براین، با افزایش ارزش دلار در برابر یورو، واردات مواد اولیه نیز در کنار هزینه های لجستیکی با قیمت بالاتر افزایش یافت.

قیمت جهانی پی‌وی‌سی در اردیبهشت ۱۴۰۱ را هم می توانید مطالعه نمایید

افزایش 50 دلار PVC آسیایی

بررسی قیمت PVC آسیایی در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400، در هفته پایدارتر ارزیابی شد که توسط شرکت های بازار بالادستی تأمین می شود. براساس داده های گلوبال پلاتس S&P، معاملات آتی ICE برنت می در هفته 19.37 دلار در هر بشکه افزایش یافت و در ماه مارس به 130.41 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت اتیلن CFR شمال شرق آسیا نسبت به هفته قبل 110 دلار/ میلیون تن افزایش یافت و در ماه مارس به 1360 دلار/ میلیون تن رسید. بازار محلی چین نیز صعود کرد. داده های گلوبال S&P نشان داد که قیمت PVC اتیلن نسبت به هفته گذشته 350 یوان/ میلیون تن افزایش یافت و در 9 مارس مصادف با 18 اسفند به 9450 دلار/ میلیون تن یا 1.323 دلار در هر میلیون تن براساس برابری واردات ارزیابی شد؛ در حالی که قیمت PVC کاربید 550 یوان/ میلیون تن افزایش داشت.

دولت چین احتمالآ زغال سنگ را برای تولید وینیل کاهش دهد و استفاده از زغال سنگ را برای تأمین برق در اولویت قرار دهد. همچنین در هند، محموله های کاربید چینی در محدوده وسیعی از 1600-1540 دلار/ میلیون تن عرضه می شود؛ در حالی که محموله های PVC اتیلن از مبدأهای دیگر با قیمت 1680-1640 دلار/ میلیون تن عرضه می شوند.

ناراضی بودن خریداران از LDPE اروپایی

در تحلیل هفته پیش بینی قیمت پلیمر جهانی , بازارهای LDPE اروپا شاهد یک هفته پرتلاطم منتهی به 9 مارس مصادف با 18 مارس بودند

زیرا سطح پیشنهادات در بحبوحه افزایش مداوم مجتمع انرژی بالادستی پس از تهاجم روسیه به اوکراین به صعود خود ادامه داد.

شنیده ها حاکی از آن است که تولیدکنندگان پیشنهادات اولیه صادر شده در اوایل ماه را پس می گیرند و پس از افزایش تقاضا، مجددآ ارائه می شوند؛

در حالی که سایرین توقف سفارشات را برای LDPE معرفی کرده و از پذیرش سفارشات جدید از مشتریان خودداری کردند. شنیده شد برخی از تولیدکنندگان افزایش قیمت تا 200 یورو/ میلیون تن را در کنار افزایش قیمت اعلام شده اولیه بین 130-100 یورو/ میلیون تن اعلام کردند.

قیمت های LDPE آسیایی به دلیل قیمت بالای نفت خام

نرخ تقاضا بالا نبود و برخی از تاجران با توجه به عدم اطمینان بازار، خرید خود از بازارهای محلی را کاهش دادند. قیمت آتی نفت خام ICE برنت می با افزایش 4.72 دلار/ بشکه در روز در ساعت 16:30 به وقت سنگاپور به 130.41 دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تاجران، مسیر پیش رویِ پلیمرها متفاوت بود زیرا پیش بینی شده بود که شاید قیمت های جهانی مواد خام قیمت ها را افزایش دهد؛ حتی با وجود ظرفیت های جدید در ایالات متحده که آسیا را نیز هدف قرار داده و عرضه را افزایش می دهد. برخی از کاربران نهایی گفتند که دورنمای بازار چندان مثبت نیست زیرا نرخ بهره و قیمت نفت خام افزایش می یابد؛ در حالی که می توان با تورم میزان مصرف را مهار کرد.

قیمت های LDPE آسیایی به دلیل قیمت بالای نفت خام

قیمت های LDPE آسیایی به دلیل قیمت بالای نفت خام

HDPE اروپایی

قیمت HDPE اروپا در هفته منتهی به 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400 روند کاملآ صعودی داشت، زیرا نوسانات مجتمع انرژی بالادستی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین منجر به افزایش شدید هزینه های خوراک شد. شنیده ها حاکی از آن است که تولیدکنندگان سطوح پیشنهادی خود را پس می گیرند شنیده می شود که برخی از تولیدکنندگان پیشنهادات اسپات را تا 300 یورو/ میلیون تن از پایان فوریه افزایش داده اند که با ارائه پیشنهادات اولیه در محدوده 130-100 یورو در هر میلیون تن افزایش یافته است.

با به تعویق افتادن واردات از ایالات متحده، حجم زیادی از محموله ها در دسترس نیست. از آنجا که برخی از حجم واردات ایالات متحده هنوز قابل رزرو هستند، منابع به تأخیرهای 4-3 هفته ای اشاره کردند که در هفته های اخیر تا دو ماه هم تأخیر شنیده شد.

۵ فرایند تهیه پی وی سی (PVC)

افزایش شدید قیمت HDPE آسیایی

قیمت HDPE آسیایی در هفته منتهی به 9 مارس مصادف با 18 اسفند افزایش یافت. قیمت آتی نفت خام ICE برنت می 4.72 دلار در هر بشکه در روز افزایش داشت و تا ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور به 130.41 دلار در هر بشکه رسید.

به دلیل نوسانات نفت خام، بحث ها به ویژه پیشنهادات در محدوده بین 1800-400 دلار در هر میلیون تن CFR اندونزی شنیده شد. شنیده ها حاکی از آن است که خریداران در آسیا نمی توانند با افزایش هزینه ها مقابله کنند،

بنابراین از خرید اجتناب کرده و ترجیح می دهند یا از ذخایر خود مصرف کنند یا از بازارهای محلی خرید کنند. قیمت HDPE در آسیای جنوبی اساسآ در هفته منتهی به 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400، در بحبوحه نگرانی ها از عرضه محدود به صعود خود ادامه داد.

تحلیل بازار جهانی PVC+اردیبهشت ۱۴۰۱ را هم میتوانید مطالعه نمایید

افزایش قیمت شدید PP آسیایی

در اخرین و جدیدترین خبر پلی وینیل کلراید افزایش قیمت های بالادستی باعث افزایش قیمت های PP آسیایی در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400 شد. همچنین، باعث شد تا محموله های داخلی با افزایش 325 دلار/ میلیون تن در روز و 800 یوان/ میلیون تن در هفته به 9600 یوان/ میلیون تن برسند.

برخی از کارخانجات در منطقه به دلیل ترکیب هزینه های بالای انرژی و دورنمای مبهم تقاضا، نرخ تولید را کاهش دادند. فشار هزینه ها بر PP بسیار بالا است و بنابراین، بایستی محموله های خود را حفظ کنیم. با این حال، برخی از تاجران انتظار داشتند که قیمت ها به دلیل کمرنگ شدن حاشیه کرکر بخار، که در مواجهه با تقاضای ضعیف چالش برانگیز بود، در آینده نزدیک به اوج خود برسند.

ثبات بازار بوتادین آسیایی

احساسات بازار بوتادین آسیایی در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400 به تقویت بازار ادامه داد که ناشی از افزایش مواد اولیه در بازار بود. براساس ارزیابی های کامودیتی گلوبال S&P، قیمت آتی ICE برنت در روز 4.72 دلار در هر بشکه افزایش داشت تا در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400 به 130.41 دلار در هر بشکه ارزیابی شد.

با پیگیری این روند، قیمت نفتای CFR ژاپن 33.125 دلار/ میلیون تن در روز افزایش یافت تا در ماه مارس به 1165.50 دلار/ میلیون تن ارزیابی شود. با توجه به داده های گلوبال S&P، احساسات بازار بوتادین در آسیا نیز در مورد عرضه قوی تر بود.

داده های پلاتس نشان داد که با توجه به مقادیر نفتا و بوتادین در 9 مارس مصادف با 18 اسفند 1400، اسپرد قیمت 74.50 دلار/ میلیون تن محاسبه شد که بسیار کمتر از اسپرد معمولی 350-300 دلار/ میلیون تن بود. به گفته منابع بازار، سینوپک تأمین کنندۀ کلیدی در بازار محلی چین نیز قیمت فهرست محلی خود را 9500-300 یوان/ میلیون تن معادل 1304 دلار/ میلیون تن، براساس برابری واردات افزایش داد.

ثبات بازار بوتادین آسیایی

ثبات بازار بوتادین آسیایی

تشدید روند صعودی پارازایلن آسیایی

پارازایلن آسیایی به روند صعودی خود ادامه داد د 64.67 دلار/ میلیون تن در روز افزایش یافت و به 1383.67 دلار در هر میلیون تن CFR تایوان/ چین و 1363.67 دلار/ میلیون تن فوب کره رسید و از نفتای بالادستی پیشی گرفت. در بعد از ظهر، اسپرد آوریل و می برای محموله های منشأ آسیایی در مقایسه با 12 دلار/ میلیون تن صبح، به اضافه 21 دلار/ میلیون تن از افزایش داشت.

بهترین پیشنهاد شناور برای تحویل آوریل با منشأ آسیایی به اضافه 30 دلار/ میلیون تن در برابر میانگین روزانه آوریل CFR تایوان/ چین مشاهده شد. چهار معامله در حین فرایند ارزیابی نزدیک بازار پلاتس برای تحویل در آوریل و یک معامله برای ورود در ماه می منعقد شد؛ اولین مورد بین گلنکور سنگاپور و GS کلتکس با قیمت 1.388 دلار/ میلیون تن برای محموله آوریل آسیایی انجام شد. در ادامه، یی شنگ یک محموله دیگر با مبدأ آسیایی برای آوریل را به قیمت 1.399 دلار/ میلیون تن به SKGC سنگاپور فروخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *