قیمت جهانی اوره و متانول

,
قیمت جهانی اوره و متانول

تحلیل آرگوس از وضعیت قیمت جهانی اوره و متانول در روز ۷ آوریل:

قیمت اوره مصر به زیر ۱۰۰۰ دلار رسید در حالیکه تا ۱۱۰۰ دلار نیز در هفته‌ های قبل به فروش رفته بود ولی در آخرین معامله انجام شده قیمت اوره مصر از قرار هر تن ۹۸۰ دلار بوده است.

فروشندگان اوره به دنبال نقدینگی

در هفته منتهی به ۷ آوریل مصادف با ۱۸ فروردین اغلب فروشندگان به دلیل کاهش تقاضا به دنبال فروش و کسب نقدینگی بودند. قیمت جهانی اوره در ایالات متحده آمریکا تا ۱۵ درصد کاهش یافت و برای همین فروشندگان سعی می کردند هر چه سریعتر محصول خود را به فروش برسانند تا با نقدینگی بیشتر بتوانند به فعالیت های خود بپردازند.

در برزیل از آغاز هفته به تدریج قیمت ها رو به کاهش رفت زیرا خریداران زیادی در بازار حضور نداشتند و این کاهش مشتری به کاهش قیمت انجامید.در مصر قیمت اوره به ۱۱۰۰ دلار و یا بیشتر رسیده بود به تدریج و تا پایان هفته قیمت ها تا کمتر از هزار دلار رسید

این اولین بار است که قیمت اوره در مصر در یک ماه اخیر تا این حد کاهش پیدا می‌کند.به طور کلی بازار اوره در مصر در این هفته وضعیت مشابهی با بازارهای آمریکا و برزیل داشت.

در اندونزی مناقصه ای که با هدف فروش اوره پریل وگرانول به قیمت هر تن هشتصد دلار برگزار شده بود به سرانجام نرسید ولی بعدا اعلام شد که محموله موردنظر به صورت فوب به قیمت ۹۴۵دلار برای اوره گرانول مورد توافق قرار گرفته است.

در هندوستان بازار در انتظار مناقصات بزرگ این کشور می باشد که قطعا بر روی قیمت ها تأثیرگذار خواهد بود هندوستان بیشتر محموله‌های مورد نیاز خود را از استرالیا و جنوب شرق آسیا تامین می کند اما عدم انجام مناقصه باعث کاهش قیمت ها شده است و فروشندگان هرلحظه آمادگی فروش دارند.


قیمت جهانی اوره و متانول

قیمت جهانی اوره و متانول

تحلیل صنعت اوره

فنلاند به دنبال کاهش واردات ریلی از روسیه

به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز از منطقه بالتیک قیمت ها در این هفته برای اوره پریل کاهش داشت. یکی از فروشندگان در این منطقه محموله اوره پریل خود را به مقصد آمریکای لاتین با قیمت هر تن ۷۷۰ دلار و بر اساس فرم تحویل بر روی عرشه کشتی در منطقه بالتیک به فروش رساند. یک تولید کننده در این منطقه چند محموله خود را که جمعا به ۲۱ هزار تن می رسید به صورت فوق به واردکنندگان برزیلی با قیمت ۷۸۰ تا ۸۲۰ دلار به فروش رساند.

اوره گرانول به صورت فروش آنی به فروش نرفت و نهایتا از طریق شبکه فروش اوره با قیمت ۷۰۰ دلار در هر تن بر اساس ترم فوب مورد توافق خریدار و فروشنده قرار گرفت.

در این میان مشکل بزرگ کماکان تحریم کشتی‌ های روسی است و جابجایی محصولاتی که در روسیه تولید می‌شود و امکان فروش دارد با سختی زیادی انجام می شود.

نه تنها کشتی های روسیه بلکه خطوط ریلی راه‌آهن روسیه نیز مورد تحریم قرار گرفته است.شرکت VR یه شرکت راه آهن دولتی کشور فنلاند می باشد ورود قطارهای روسی به فنلاند را ممنوع کرده است.

البته این شرکت چندی پیش نیز اقدام به ممنوعیت ورود قطارهای روسی نموده بود که به ناچار به مدت کوتاهی آن محدودیت را برداشت ولی مجددا در حال محدود کردن ورود محموله های روسیه از طریق راه آهن بوده است.


ترکیه فروشنده اوره ایران به اروپا

ترکیه یکی از مشتریان اصلی اوره تولیدی در ایران می باشد و با توجه به خرید های گسترده از ایران محصولات خود را از بندر ازمیر و با ترم فروش فوب به فروش می رساند.

واردات ترکیه از ایران از شرکت هایی همچون شرکت تولید اوره لردگان،شیراز، کرمانشاه و پتروشیمی پردیس صورت می گیرد.

پس از رسیدن به بندر ازمیر مجددا به سوی مقاصدی در اروپا صادر می گردد و در این میان تجار ترکیه که با محدودیت های کمتر بانکی مواجه هستند محصولات تولیدی ایران را به بازارهای اروپایی عرضه می کنند.

قیمت پیشنهادی فروشندگان ایرانی از قرار هر تن ۸۲۰ دلار و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بوده است که با استقبال چندانی مواجه نشده است و خریداران قیمت پایین تری را طلب می کنند.

شرکت تولید اوره خراسان یک محموله ۲۵ هزار تنی خود را برای حمل در ماه آوریل در این هفته به فروش رساند این شرکت قیمت اوره پاکتی خودرا از قرار هر تن ۸۰۰ دلار اعلام نمود که مورد استقبال واقع نشد.

فروشندگان دیگر ایران برای ماه آوریل اوره گرانول خودرا بین ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار بر اساس ترم فوب اعلام نموده اند ولی مشتریان موجود در بازار که عمدتا ترک هستند رقم های ۶۸۰ دلار را پیشنهاد می کنند.

در این هفته واردکنندگان ترک اوره ایران ،یک محموله ۲۸ هزار تنی را از ایران به ازمیر وارد نمودند و با قیمت ۸۵۵ دلار در هر تن بر اساس ترم فوب ازمیر به مشتریان اروپایی به فروش رساندند.

معرفی انواع مواد پتروشیمی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *