قیمت نفت در معاملات آسیا 

قیمت نفت در معاملات آسیا 

قیمت نفت در معاملات آسیا  به تحلیل بازار نفت و گاز  خبر از افزایش فروش نفت در بازار های آسیا داده است.برای اطلاع از این خبر با ما در ادامه همراه باشید:

قیمت رسمی فروش نفت ایران در بازار آسیا افزایش یافت

مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران قیمت نفت خام سبک، نفت خام سنگین و فروزان را برای فروش در ماه اکتبر به‌ترتیب ۵ دلار  و ۵۵ سنت، ۲ دلار و ۳۰ سنت، ۲ دلار و ۲۰ سنت بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان/ دوبی قیمت‌گذاری کرده است.

میانگین قیمت نفت خام عمان/ دوبی، قیمت پایه نفت خام در غرب آسیاست.

ایران قیمت رسمی فروش نفت خام سبک در بازار شمال غرب اروپا را ۶۵ سنت بیشتر از برنت و قیمت نفت خام سنگین و فروزان را در این بازار به‌ترتیب ۲ دلار و ۹۰ سنت و ۳ دلار پایین‌تر از برنت قیمت‌گذاری کرده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو هم پیش‌تر اعلام کرده بود قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان آسیایی و اروپایی را برای تحویل در ماه اکتبر ۲۰۲۲ افزایش داده است.

کاهش صادرات بنزین سنگاپور و کره جنوبی

بنزین در آسیا با توجه به افزایش مصرف، تقاضای بیشتری پیداکرده است.

صادرات بنزین سنگاپور در هفته گذشته ۶۷.۸۴ درصد کاهش یافته و به ۱۵۶۲۲۷ تن رسیده است.

در هفته ۷ تا ۱۳ آوریل نیز واردات بنزین سنگاپور ۶۳.۴۶ درصد کاهش یافت و به ۲۸۱۲۱۳ تن رسید. واردات بنزین سنگاپور از چین و کره جنوبی به ترتیب ۳۹.۶۵ درصد و ۷۳.۴۷ درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافت و به ۹۶۲۲۳ و ۵۵۹۶۴ تن رسید.

در این هفته سنگاپور ،واردات بنزین از تایوان و برونئی نداشته است.

این در حالی است که در هفته قبل ،سنگاپور ۱۲۵۱۴۲ تن بنزین از برونئی و ۱۲۹۳۹۳ تن بنزین از تایوان وارد نمود.

در کره جنوبی با توجه به تصمیم دولت در رفع محدودیت های کنترلی برای کوید ۱۹مصرف بنزین به یک باره در داخل کشور افزایش و صادرات از کره جنوبی کاهش یافت.

پیرو این تصمیم دولت و افزایش مصرف داخلی در این کشور، صادرات کره جنوبی به اندونزی و مالزی به ۳۱.۲۸ درصد و ۶۳.۷۴ درصد کاهش یافت و به ترتیب به ۲۳۴۲۶۶ و ۱۰۷۱۸۴ تن رسید.

در دو کشور مسلمان اندونزی و مالزی پیش بینی بر این است که در دهه سوم ماه رمضان مصرف بنزین افزایش یابد.

قیمت انواع بنزین با درجات متفاوت اکتان در پایانه سنگاپور بر اساس ترم تحویل فوب با کاهش تقریبی نیم دلار نسبت به روز ۱۸ آوریل  ۱۲۹ تا ۱۳۳ دلار معامله گردید.

قیمت نفت در معاملات آسیا 

قیمت نفت

عرضه کافی گازو ئیل از سوی کره، هندوستان و چین

به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز، بازار گازوییل در روز ۱۹ آوریل با ثبات بود و گازوییل باppm۱۰ سولفور آسیایی در طول این روز مورد استقبال خریداران قرار گرفت و افزایش قیمت داشت.

معاملات با روند خوبی ادامه یافت و فروشندگان، محموله های خود رابه سمت بازار صادرات هدایت می کردند.

شرکت GS Caltex در کره جنوبی دو محموله ۳۰۰ هزار تنی گازوییل با ppm۱۰ گوگرد را برای حمل در روزهای ۸ تا ۱۰ ماه می و همچنین ۲۳ تا ۲۵ همان ماه عرضه نموده است.

این محموله قرار است از بندر Yeosu با هزینه بیمه ۶ دلار در هر تن و ۳ دلار در هر تن و بر اساس متوسط نرخ پلتس حمل گردد.

Mangalore در هندوستان که یک مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی و تولید کننده گازوییل ppm۱۰ سولفوراست،

یک محموله ۴۰ هزار تنی از گازوییل مذکور را در روزهای ۴ تا ۶ ماه می با حق بیمه ۸.۹۰ دلار بر اساس متوسط ارزیابی های پلتس از منطقه خلیج فارس برای گازوییل ppm۱۰ بر اساس ترم تحویل فوب و همچنین متوسط نرخ اعلام شده از سوی موسسه آرگوس برای ماه می به بازار عرضه نموده است.

Nayara Energy شرکت دیگر هندی است که یک محموله دیزل سنگین ppm ۵۰۰ سولفور را برای حمل از Vadinar در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ماه می به بازار عرضه نموده است.

انواع گازوییل با درجات مختلف سولفور بر اساس ترم تحویل فوب در پایانه سنگاپور با کاهش در حدود نیم دلار نسبت به روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین ،بین ۱۴۶ تا ۱۵۷دلار معامله شدند.

در خلیج فارس نیز با کاهش مشابهی، قیمت بسته به میزان سولفور بین ۱۵۰ تا ۱۵۴ دلار بود. در کره، هندوستان ،ژاپن و استرالیا نیز شرایط مشابهی وجود داشت که با نوسانات جزئی همراه بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *